In de steek gelaten door je eigen familie, hoe geef je dat een plekje?
4 jaar geleden ben ik gescheiden. Het contact met mijn ex-man is goed, de regelingen over de kinderen verlopen prima.
Maar mijn ex man haalt de banden met mijn familie aan. Hij is handig en heeft een beroep waarbij veel mensen gemak hebben van zijn kunnen.
Mijn zusje heeft altijd contact met hem gehouden, zij en haar gezin vieren bv ook de feestdagen met hem.Zij konden niet begrijpen waarom wij gingen scheiden en kozen duidelijk partij. Het contact tussen haar en mij is minimaal. Ik heb er veel verdriet van dat ik niet wordt uitgenodigd op hoogtij dagen , maar mijn ex man wel. Voorheen hadden we een uitstekend contact, we zagen elkaar dagelijks. Dat was plotseling over.
Nu blijkt dat mijn broer hem ook heeft ingeschakeld voor een technisch probleem, na 4 jaar geen contact met hem te hebben gehad. Daaruit voort vloeit dat mijn broer nu ook bij hem over de vloer komt op verjaardagen etc.Mijn ex-man nodigt ze uit. Mijn broer heeft altijd gezegd dat hij het handelen van mijn zus afkeurt, maar doet nu hetzelfde.
Ik snap er niets van. En al ben ik niet erg assertief, ik heb hem toch naar de reden gevraagd. Het blijkt een financiele kwestie, mijn ex-man repareert gratis spullen voor hen. Bovendien, zegt mijn broer, kom ik over de vloer bij wie ik wil.. Natuurlijk heeft hij daar gelijk in. Maar ik kan hier niet mee omgaan. Ik voel me in de steek gelaten. Je eigen familie hoort toch boven alles te gaan? Hoe moet ik mijn houding nu bepalen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.