Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je bij de eerste ontmoeting weten of iemand bij je past?

Dan heb ik het hierover als partners elkaar ontmoeten..
Kunnen wij mensen al in de eerste ontmoeting zien of iemand bij ons past of niet.. Ik denk het wel persoonlijk.. maar waar zal dat , dan inzitten?
Zien we dat in iemands ogen, of in de non-verbale communicatie?
Weten wij precies in ons onbewuste wat we zoeken voor hopelijk de rest van ons leven?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
779
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waar haal je ze toch steeds weer vandaag deze vragen? Ik weet niet of je al een relatie hebt maar door alle voorbereidingen die je op deze manier treft moet het wel een TOP relatie worden...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

In je brein maak je wel dat iemand bij je past, dus ja...maar het kan een illussie zijn en kan ook te maken hebben met hoe graag je bijvoorbeeld een relatie wil hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
*illusie
Dat kan je het beste zien aan zijn/haar ogen.
Ogen zijn enige die de waarheid verteld.!

Toegevoegd na 25 minuten:
correctie
vertellen.!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
*vertellen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
yes
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
weet ik heb zelfde probleem ook gehad. ! Maar toch blijven ogen het getuige van alles.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dan val je meer op de ogen qua vorm.. kleur enz.. het uiterlijke plaatje ..
Nee, kun je niet weten. Je kunt hooguit vínden / voelen dat iemand bij je past en besluiten van die bepaalde persoon werk te gaan maken. En dan blijkt in de praktijk wel of er onoverkomelijke verschillen zijn, of dat je er echt samen serieus wat van kan maken. Dat komt niet vanzelf, dat is een klus die je samen moet aanpakken. Liefde is een werkwoord.

Bij mijn partner was het zijn karakter, de 'man' die naar voren kwam uit zijn verhalen en anekdotes waardoor ik wist : dit is een goeie, die moet ik houden. Trouw, loyaliteit, plichtsbesef, een bepaald soort humor, passie, toewijding, achtergrond, toekomstverwachtingen, lifestyle, intelligentie, levensbeschouwing, vakgebied, affijn, voor iedereen zal het ideale pakket er weer anders uitzien, en als het goed voelt , moet je er gewoon voor gáán.

Ik wist trouwens niet in mijn onderbewuste wat ik zocht voor de rest van mijn leven hoor ; ik wist dat vrij bewust. Een betrouwbare, serieuze, gelijkwaardige partner en een leuke potentiele vader voor mijn mogelijke kinderen. En gelukkig is hij net zo pragmatisch ingesteld als ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kortom ben je op iemand gevallen die bij jou past.. bewust kan je het natuurlijk ook weten wat je zoekt, maar ben je daar nog niet mee bezig dan voel je, je waarschijnlijk toch snel aangetrokken tot dit soort personen die dit uitstralen..
Je kan nooit weten of iemand bij je past bij de eerste ontmoeting. Zelfs niet na meerdere ontmoetingen.
Personen die verliefd zijn, zijn ook vaak blind voor de mindere kanten van de persoon waar ze verliefd op zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik denk pas als je iemands karakter hebt leren kennen en kan doorgronden dat je weet of die persoon echt bij je past. Dan nog is er geen garantie op een lang en gelukkig leven. Anders zouden er ook niet 1 op de 3 stellen later weer scheiden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja dat weet je in één milliseconde...

Daar hebben we speciale intelligentie voor, ik schat een kwart van onze hersenen doen alleen dit, persoonsherkenning...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Persoonsherkenning?Wat bedoel je daarmee..
Dat je personen kent die bij jou passen?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Of het een partner voor je is, die partnerscan duurt 1 milliseconde... (bijna meteen, bijna instant)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja en hoe bij je past? Als persoon, karakter en levensvisie of als iets anders?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als mogelijke (vrij)partner...
Echt niet! Dan zou je de hele dag aant scannen zijn, en denk je telkens weer dat je iemand ziet die nog beter bij je past! Iemand past pas bij je als je dat samen zo voelt, en daar moet je ieders positieve en negatieve kanten voor kennen, dan weet je het pas echt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding