Het zit zo ,ik en mn man groeien steeds verder uit elkaar en als ik om aandacht vraag dan ben ik een zeur?ik weet het niet meer?
ondertussen zit ik elke avond alleen en hij op zn kamer zogenaamd te werken!
Toegevoegd na 11 uur:
We zijn al bijna 30 jr bij elkaar waarvan 18 jr getrouwd ,we hebben 3 zoons 23/21/12 jr en de nodige ups en downs echt doorstaan ! dus ik vertrouw erop dat dit ook wel weer goed komt IK WEET ALLEEN FF NIET HOE?
Toegevoegd na 13 uur:
Leuk dat er ook mannen reageren!
Toegevoegd na 3 dagen:
Gisteravond leuke avond gehad ,feestje met eten drinken dvd presentatie manlief afijn ..ik dans graag maar moet steeds maar naar hem toe gaan oftie aub wilt dansen en dan zie ik regelmatig andere mannen wel bij hun vrouw gaan zitten of dansen etc en dan denk ik echt HIJ ZIEt me gewoon niet ben ik alleen maar de chauffeur om hem dronken weer thuis te brengen en dan zijn we thuis gaat hij gelijk naar zn nest om vervolgens weer eerder op te staan om aan zn eigen ontbijtje te maken (niks gemeenschappelijks dus)En nu is hij naar voetbal kijken in t stadion en mag ik weer zorgen dat er straks gekookt is !
Zeur ik nou echt of ?
Toegevoegd na 5 dagen:
Alle antwoorden zijn voor mij zo'n eye-opener ,heb er de afgelopen week erg veel aangehad en ga proberen niet meer te zeuren/klagen !
En vooral positief te zijn merk al enige dingen bij mn man wat mijn instellingen bij hem teweeg brengt;-)
Toegevoegd na 6 dagen:
Zonder dat ik heb hoeven zeuren heeft hij spontaan de vaatwasser na het eten ingeruimd ;-))
Een goed sex leven is de basis van een relatie.
En fantasieen uitvoeren is een onderdeel daarvan
Het kan ook ontwijkgedrag zijn.
Je houdt van lezen. Neem eens een boek over Tantra. Dat helpt op weg in bed.
Ga op zoek!!
En hij houdt niet van vrouwen met overgewicht. Het zou zomaar best wel een kunnen zijn, dat je met een paar kilogram eraf, een zogenoemde *kritische grens* bereikt.
Dat zou dan fijn zijn, toch?
Dit is een nare vicieuze cirkel waar je alleen met praten uit kunt komen. (En dat vindt meestal 1 van de partners onzin: je weet toch wel wat het probleem is, of er is geen probleem...)
Dan moet je öf je eigen gang gaan en hem in zijn sop laten gaarkoken óf een scheiding aanvragen.
Het is nl. slecht voor je om als vrouw het idee te krijgen dat je het hem naar de zin moet maken en dan nog een grauw of geen grauw krijgt.
En als je huwelijk stilstaat kun je niet groeien! Stilstand is achteruitgang!
Ik weet dat je kind van 12 liever een vader én een moeder heeft in 1 huis, maar ja, als het niet anders kan.....
Trouwens het kind heeft het echt wel in de gaten hoor, dat er iets mis is, en zal uiteindelijk vinden dat het vrediger en gezelliger in huis is met enkel moeder en soms enkel vader.
- na een scheiding gaat je ontwikkeling snel door, maar dat komt doordat je echt *moet*: alles staat op zijn kop, en je bent extern ongelofelijk gemotiveerd om van alles in je leven aan te pakken. Daardoor is het net, of je het zelf doet, het je eigen keuzes zijn;
- als je dezelfde hoeveelheid energie in je relatie steekt, wordt je leven net zo goed.
Het gaat om de energie. Maar veel gescheiden mensen zijn trots op zichzelf, omdat ze het in hun eentje gered hebben. Dat vind ik een drogreden. Ik zie tegenwoordig heel veel oudere stellen, die al 50 of 60 jaar bij elkaar zijn. En ze zijn gelukkig. Waardoor zou dat komen? Niet doordat ze gescheiden zijn.
Doe het dan niet, vraag hem dan niet steeds voor het dansen. Vraag een ander of dans niet. Of ga niet mee als je alleen chauffeur bent. En kook dan niet voor hem als je dat opvat alsof je een (zijn) slachtoffer/keukenmeid bent.
Je weet precies wat je niet leuk vindt, maar je doet het wel...
Dus, nog eens, laat het niet van hem afhangen of je het fijn hebt op een feestje. Kom op zeg, hij mag blij zijn een vrouw te hebben die met hem wil dansen, zo niet, ook goed, dans je toch met anderen.'t Wordt echt tijd dat je stopt met van hem te verwachten wat hij niet kan geven. En dan na te denken of het huwelijk dat je met hem hebt vervullend kan zijn als hij blijft zoals hij nu is.
Sta op uit je slachtofferrol.
Weiger om je nog slachtoffer te voelen en /of zijn.
Geloof me, vele van de koppeltjes waar jij nu naar opkijkt omdat hun man hen komt halen om te dansen hebben thuis een heel wat minder fraai leven dan jij nu hebt.
Verkijk je AUB NIET op dat soort zaken want dan Blijf je zeuren tot je straks écht reden hebt om verdrietig te zijn. Zoals ik reeds elders schreef.
STOP met doemdenken en schrijf ELKE Dag een positief punt op over jouw man.
Maakt niet uit hoe onbenullig jij dat punt op dit moment vindt... schrijf het op. Lees dit lijstje elke dag opnieuw tot.... Jij er weer een gewoonte van hebt gemaakt om enkel nog oplossingsgericht te denken, te praten en te handelen. Oh ja...
Dit vraagt inspanningen... intensieve inspanningen zelfs.
Maar.... ze lonen meer dan jij nu kan vermoeden. Gewoon doen lieverd.... gewoon kiezen voor een BLIJ-Spel ipv Drama. Als... je écht Gelukkig wil zijn tenminste.
En ik ga ervan uit dat niet enkel jij dat wil maar ook jouw man.
Verwijt hem niet dat hij hier niet in zijn eentje uit komt.
Zorg dat Jij hem weer aan het lachen en genieten krijgt.... je kan het... je wil het... dus DOE het!!!
Wat dat betreft ben ik het met GerdaMaria helemaal eens. Want, door je te beklagen, verspeel je energie. Beter kijken naar positieve punten zal zeker helpen.
Maar wat je zeker moet gaan doen, is heel goed kijken naar je eigen behoeftes. Deze kun je kenbaar maken aan je man. En nee: dat is géén klagen, maar vertellen wat je graag wilt: wensen uiten.
Begin hiermee, zeg bijvoorbeeld:"Je was vanmorgen vroeg op om je ontbijt klaar te maken. Joh, schat, ik had dat zo graag voor jou willen doen. Wil je me die kans geven?" Dat klinkt veel positiever, niet?
Probeer het maar: maak van een klacht een wens. Uit die wens met liefde (dus echt zonder klagen erbij). En geef niet op!
Wil heel graag en zeker voor mn jongste een gezellig ontbijtje met zn allen! Ga er een wens van maken;-)
Geld voor mij en mn man,hij heeft ook positieve dingen hoor,ik ga ze op een rijtje zetten en weet niet of ik nou moet sluiten met een beste antwoord of het zo te laten want er zitten veel beste antwoorden bij.
Ik heb er iig heel veel aan gehad om me open te stellen op deze site en dat was al een stap een 1e stap om naar mezelf te kijken ipv naar mn man!
Bedankt en fijne dagen voor alle mensen die me een reaktie gestuurd hebben !
Aan ieder mens kleven wel negatieve dingen,dus ook aan je man, maar die moet je proberen weg te strepen tegen die van jou!
Op 8 Januari zijn mijn dame en ik 52 jaar getrouwd en ik merk dat we steeds meer naar elkaar toe groeien!
Dat wens ik jullie ook van harte toe!!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.