Mijn zus doet erg rot tegen mij, wat kan ik hieraan doen?
Net als gisteren, dan lig ik in bad en wil ik liever dat er niemand de badkamer binnenkomt dus doe ik de deur op slot en je kan hem op een bepaalde manier van de buitenkant open doen. Dus ik zei dat tegen mijn zus dat ze dat moest doen toen ik in bad lag.
Toen ze eenmaal in de badkamer was terwijl ik in bad lag, ging ze me ineens uitschelden voor Rotkind enz.
Ik zei dat ze iets volwassener moest zijn omdat ze al 21 is. Maar dan zegt ze vervolgens dat ik niet volwassen ben en omdat ik dat niet ben dan zij het dan ook niet doet.
Ik kan me ook niet herinneren dat ze wel altijd aardig tegen me was. Vroeger schold ze me ook uit voor lelijk en ik word daar natuurlijk ook erg onzeker door.
Het is ook dat ze het ene moment gewoon aardig tegen me is en 10 minuten later is ze ineens overal geirriteerd om.
PS: kom alsjeblieft niet met antwoorden dat ik met mijn ouders moet praten, want ze weten het al.
Toegevoegd na 57 seconden:
Ik ben trouwens 17
Toegevoegd na 4 minuten:
En hoe kan ik het beste reageren als ze zo doet? Zodat ze ermee ophoud? Juist helemaal niks zeggen en haar negeren of ook er tegenin gaan?
Toegevoegd na 17 minuten:
En ik wil mijn moeder altijd graag meehelpen met opruimen enz.
Dan reageert mijn zus er ook op van: Je hoeft niet zo volwassen proberen tezijn hoor!
En: Ach, waarom zou ik meehelpen, jij ruimt het toch allemaal op
Ze heeft een rotopleiding gedaan waar ze niets aan had! Nu gaat ze een jaar werken en daarna weer beginnen met een andere opleiding.
Op haar eigen wonen gaat dus nog niet lukken
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.