Wat kan ik zeggen aan de telefoon tegen een vriendin die ik heel lang niet heb gesproken, door ruzie? Ik heb al sorry gezegd enz. (zie beschrijving)
Ik heb haar wel weer eens gesmst, maar ze deed nogal kortaf of reaggeerde soms helemaal niet. Ik wil graag dat het weer goed komt, want we kennen elkaar al heel lang. Ik wil haar wel bellen maar ik durf niet.. Want wat moet ik zeggen? Sorry heb ik nu al 1000x gezegd, ookal was het niet helemaal mijn fout allemaal, maar ik wilde het weer goed maken.. Over de ruzie wil ik het liever niet meer met haar hebben, ik wil een nieuwe start beginnen, maar ik ben zo bang dat het gesprek stilvalt.. Heeft iemand tips? Het zou me zo ontzettend helpen...
Direct-contact is altijd beter dan sms'en of mailen.
Zo, even hier verder op je antwoord ingaan. Weet je Boyd, er is een verschil tussen de vragenstelster en jou. Yiouka is een meisje/ jonge vrouw en heeft het, volgens mij tenminste, over vriendschappen.
Jij bent een jongen/jonge man denk ik en jij hebt het over een meisje waar je verliefd op bent.
Toch zou je kunnen overwegen om er hetzelfde mee te doen als wat ik in mijn antwoord aan Yiouka zeg. Lees maar ff, dan hoef ik het niet 2x te schrijven.
Maar als het meisje écht niet wilt, ook niet nadat je haar verteld/voorgelezen hebt, wat je voor haar voelt, dan zal je haar los moeten laten.
Jaloezie, oh man, wat lastig is dat toch! Je weet zelf ook wel dat het vervelend is om het te zijn maar wat doe je eraan...
Een beetje jaloezie geeft niet, maar als je echt kwaad wordt omdat zij gewoon iets tegen een andere jongen zegt bijvoorbeeld, ja, dan wordt het heel vervelend en voelt een vriendinnetje zich al snel beklemd door jouw jaloezie.
Meestal komt jaloezie door een gebrek aan vertrouwen. Ja, ik hoor je al roepen: ik vertrouw háár wel maar die jongens niet!! Dat lijkt misschien wel zo maar eigenlijk voel jij je onzeker van jezélf, je hebt dus eigenlijk weinig zélfvertrouwen, en je bent bang dat je vriendin een ander leuker gaat vinden dan jou en je bent bang haar daardoor te verliezen. Probeer zekerder te worden van jezelf, en als een meisje je vertelt wat ze zo leuk aan je vindt zeg dan: dank je, dat vind ik fijn, in plaats van: ach nee joh, ik ben echt niet zo aardig en meelevend en heb een vréselijke kleur ogen... (om maar wat te noemen ;-)
Nu denk ik dat je nog niet zo oud bent en gelukkig worden we vaak wel wat zelfverzekerder als we ouder worden. Je merkt dat niemand volmaakt is en jij dat dus ook niet na hoeft te streven. En je ontdekt dat het beter voor je is om ook je positieve kanten te willen zien in plaats van altijd maar te piekeren over je onvolmaaktheden. En als het goed is ontmoet je vanzelf iemand die jou gewoon zó leuk vindt dat ze de minpuntjes er graag bij neemt, en dat geldt andersom natuurlijk ook. Maar het moet wel van 2 kanten komen.
Heb maar een beetje geduld met jezelf, en als je er echt niet uitkomt kijk dan eens rond naar een cursus waar je kan leren hoe je assertief kan worden, en waardoor je dus ook meer van jezelf gaat houden. Of een verdedigingssport gaan beoefenen, word je ook zekerder van.
Nou ja, iets wat jou aanspreekt in ieder geval, en wat je helpt je zelfvertrouwen te vergroten.
Succes.
Bereid je goed voor en doe en zeg wat je te zeggen hebt en verwacht er verder niets van!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.