Kun je een rechtzaak beginnen tegen je eigen broer in verband met smaad?
Kun je een rechtzaak beginnen tegen je eigen broer m.b.t smaat.
In 2009 heb ik mijn broer aangenomen als plaatsvervangend directeur, tijdens mijn ziek zijn. Ik was in die tijd vaste klant in het ziekenhuis ter behandeling van dikke darm kanker. Mijn broer had goede arbeidsvoorwaardes een lease auto en dik salaris. Op dat moment bestond mijn bedrijf al zes jaar. Ik kwam minder op de zaak door mijn ziek zijn en begreep dat bepaalde dingen anders liepen dan ik dacht. Hij bouwde een liefdes relatie op met een personeelslid terwijl zijn vrouw en twee kinderen thuis zaten te wachten op hem. Er gebeurde steeds meer wat in de ogen van personeel vreemd was. De ene na de andere personeelslid kwam bij mij privé aan huis maar wilde me eigenlijk niet lastig vallen. Het leek wel of het net zich om hem heen spande en hij geen kant meer uit kon, hij maakte er een rommeltje van.
Ik heb hem 4 maanden salaris mee moeten geven. Hij wilde hij me helemaal kapot maken, en zocht contact met personeelleden in de prive sfeer. Hij vertelde dat ik nooit last had gehad van dikke darm kanker en zelfs veroordeeld was voor de moord op een klein kind. Mijn man en kinderen wilde dat ik hier niet op reageerde. Nu twee jaar later heb ik nog steeds ex- personeel die me aanzien als een misdadiger. Ik heb er heel veel last van en kan niet weglopen voor alle mensen die hij per mail en per telefoon de meest rare dingen heeft verteld. Is hier wat aan te doen is mijn vraag.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.