Hoe kan ik op een beleefde manier vragen of familie ook wat te eten of drinken meeneemt met de kerst ?
Ik en mijn vriend regelen nu al voor het 3e jaar op rij het kerstdiner. Wij hebben het altijd zelf betaald en geregeld. Dit jaar hebben wij wat minder geld dus kunnen wij het niet helemaal zelf betalen. Hoe kan ik op een beleefde manier vragen of familie ook wat meeneemt ? Het hoef niet veel te zijn b.v. een fles cola of een stokbroodje. Zodat wij toch iets minder boodschappen hoeven te doen. p.s. wij hebben hun niet uitgenodigd omdat we wisten dat we niet zoveel geld hebben. Maar er is van uit gegaan dat wij het dit jaar weer zouden doen & wil hun niet teleur stellen . We willen het wel doen maar alleen als iedereen iets meebrengt en wij voorderest zorgen
Toegevoegd na 17 minuten:
Hun hebben ook erg weinig geld en daarom vind ik het lastig om het te vragen. Heb het net aan het zusje van mijn vriend gevraagd of ze misschien een fles cola mee kan nemen als ze hierheen komt met kerst. Daarop kreeg ik het antwoord : Jullie regelen het toch met kerst Ik heb geen geld. Daarom ben ik bang voor de rest van de reacties als ik het vraag.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.