Hoe los je een altijd maar aandacht vragende vriendin op?
Ik ben 22, mijn vriendin 20. Ze is onzeker en vraagt veel aandacht aan me. Nu ben ik iemand die zelfstandig is, niet elke dag perse veel contact nodig heeft met partner. Ik vind het fijn om te smsen maar mijn vriendin wil het liefst 100+ smsjes per dag versturen. Met een niet boeiende inhoud, wat ik dus onnodig vind. Ze vraagt op elke manier aandacht, blijft smsen en zou het liefst willen dat ik elke dag bij haar ben. Ik wil dat niet, ik wil ook met mijn vrienden uit kunnen gaan etc etc. Nu heb ik haar op haar gedrag aangesproken en blijkt dat ze in haar vorige relaties een paar keer bedonderd is. Nu is dit niet mijn probleem, ik geef haar geen enkele reden om jaloers te zijn of iets dergelijks. Ze zit nu wel bij een psycholoog om van haar onzekerheid af te komen. Ze pakt veel dingen negatief op en ik ben zelf iemand die moet 'leven'. Ik begin me er ook steeds meer aan te ergeren en ik heb haar verteld dat als dit zo lang doorgaat dat ik het zelf ook niet meer zie zitten. Dan zegt ze ook wel dat ze minder smst maar dit gaat een paar dagen goed en dan begint ze weer. Ze moet gewoon zelfstandig worden, veel met haar vriendinnen gaan doen en ook een eigen leven leiden. Dit heb ik haar verteld maar super veel actie onderneemt ze niet. Ik heb af en toe gewoon de neiging om een dag af te zeggen en niet te komen, om het gezeik maar achterwege te laten. Constant blijven zeuren of meisjes me toegevoegd hebben op facebook etc. Terwijl ik zo helemaal niet bij haar ben.
Toegevoegd na 2 minuten:
½jaar
Indien toch, nummer blokkeren.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.