Hoe kan ik mijn huidige partner laten weten dat ik zijn lekkernijen niet hoef als hij iets goed wil maken?Het maakt me toch alleen maar dik(ker).
Als mijn huidige vriend en ik,met wie ik samenwoon,een "ruzie" hebben en ik ben boos op hem geweest dan wil hij dit vaak goedmaken met lekker eten.Bijvoorbeeld een flesje shandy,een bak ijs,of een kippenpoot van de snackbar,of wat voor lekkers dan maar ook.Dit is wel lief van hem bedoelt maar al dat lekkers word je wel dikker van.En ik ben juist 10 kilo kwijt door het snoepen te laten staan en meer te gaan bewegen en bewuster te gaan eten.
Als ik er dan wat van zeg dan reageert hij met:" Ik doe het ook nooit goed" of :"doe ik eens een keer wat...is het niet goed" of iets anders in die trant.
Mijn reactie is dan:"Maar schat,ik hou zonder dat eten evenveel van je...ik heb liever dat je sorry zegt en me laat zien dat jij je best doet om de relatie goed te laten verlopen".
Voor mijn gevoel wil hij het wel goed maken maar hij weet niet zo goed HOE.
Hij heeft...net als ik (maar dan op een ander vlak) een licht verstandelijke beperking.Maar hij heeft de nijging door levenservanringen van hem dingen vaker en veel sneller als negatief te zien of iets wat heel klein negatief is veel groter negatief te maken (voor hemzelf of in zijn belevingwereld).
Ik ben wat positiever ingesteld en heb meer levenservaringen.Maar ik wil mijn wil niet op hem projecteren want hij moet zijn karakter wel houden...wie hij is....niet hoe hij zich soms gedraagt.
Vraag voor mannen en vrouwen...maar ik kan maar 1 catagorie kiezen
Toegevoegd na 25 minuten:
O ja,mijn partner die is zelf een lekkerbek (emotie-eter).
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.