Hoe moet ik met een potentieel partner omgaan waarvan het uiterlijk niet direct persoonlijk aantrekkelijk is?
Ik vind het erg moeilijk, ik ben nu 31 en ben met redelijk wat meiden geweest, en die waren voornamelijk met een knap uiterlijk (een uiterlijk waarvan de meeste mannen het ook knap zouden vinden) Maargoed, dat soort meiden heeft me altijd ellende op geleverd.
Nu ben ik een meisje aan het leren kennen die qua uiterlijk totaal niet is wat ik mooi vind maar ze heeft een heel lief innerlijk.
Ik vind het eerlijk gezegd moeilijk omdat ik altijd met meiden ben geweest waarvan ik het uiterlijk precies vond wat ik leuk vind.
Zij is super gek op mij maar ik ben bang als ik het doorzet dat ik me toch aan het uiterlijk ga irriteren en hr verdriet moet doen.
Misschien klinkt dit allemaal heel stom maar het is wel een dilemma voor mezelf.
Ladies, help me out :)
Toegevoegd na 18 uur:
Reactie: Bedankt voor jullie eerlijke reacties. Even een paar dingen om op te helderen.
Ik heb nog geen relatie met hr he, slechts een paar dates, ik zeg ook niet dat ze lelijk is maar alleen totaal niet mijn type.
Wat verliefd zijn betreft, van alle meiden met wie ik geweest ben ben ik maar 1x heftig verliefd geweest met alles erop en eraan alleen heeft zij mijn hart echt aan stukken gescheurd door achter me rug niet zulke nette dingen te doen.
Zij heeft voor mijn gevoel iets weggenomen wat ik niet meer kan geven/
Anyway, ik dacht,deze meid geef ik een kans en als ik hr beter leer kennen misschien komen er dan gevoelens?
Argg, i dont know what to do?Ik moet het maar afkappen al?
Ik heb je in levende lijve ontmoet en ik vind je prachtig.
Mooie mensen zijn vooral gemaakt om alleen te zijn, als ik zo om me heen kijk. Hoe mooier, hoe langer en hoe vaker alleen.
Hoezo: ik geef haar een kans?? Wie ben jij dan wel? ZIJ geeft jóu een kans om echte liefde te ervaren! Jij kan bij haar in de leer! Wat is er zo bijzonder aan jou dan? Ik bedoel, wat heb jij haar te bieden? Een verleden met knappe vrouwen? (goh, interessant maar niet heus) Liefde? Tederheid?
Ik hoop dat je haar geen verkeerde gedachtes geeft want zij is gewoon je type niet. Stop er dus mee. Zij is het waard. En zo kan zij haar liefde aan een ander schenken die wel haar ogen ziet stralen.
Jij bent gekwetst in het verleden door een knappe vrouw die dingen achter je rug om deed. Doe nu dan niet hetzelfde bij deze vrouw. Want ik geef je op een briefje dat je haar zal voorliegen als je een knappe vrouw tegenkomt die avances naar je maakt. Je wéét hoe dat voelt, bedrogen worden. Doe het dan een ander niet aan.
Je bent eigenlijk nog niet toe aan een relatie met diepgang.
En dat geeft niets, dat is niet erg. Maar erken het voor jezelf en ga geen brokken maken bij een vrouw die smoorverliefd op je is door haar dan maar eens uit te proberen...
Het komt vanzelf wel, het gevoel dat je meer wilt dan een mooi uiterlijk maar je doet me op dit moment aan Charlie denken van Two and a half man...
Wacht gewoon tot je aan een echte relatie toe bent.
En dat ben je pas als je echt eerlijk tegenover jezelf durft te zijn. Maar daar is moed voor nodig.
Tranen van medelijden stroomden soms over mijn wangen als ik naar die magere modellen keek, dat meen ik echt.
En dat zijn dan modellen, dat is dan mooi?
Ik vind het gewoon verdrietig en ben blij dat er nu ook veel vollere mooie modellen op televisie en in bladen zijn.
Ik vind het een goeie zet dat je hiermee bezig bent voor jezelf. Je probeert het begrip "liefde" in een breder perspectief te zien. Je wil haar ook niet opzettelijk kwetsen, anders stel je deze vraag hier niet denk ik?
Feit is wel dat dit dus het antwoord is op de vraag. Kappen, dit is òòk de oplossing niet. Deze vrouw hoeft geen slachtoffer te worden van jouw zoektocht.
In je toevoeging gaat het nergens over haar, en dat zinnetje schoot mij duidelijk verkeerd. Het lijkt er namelijk op dat je er geen rekening mee houdt wat jouw houding met deze vrouw doet die zo verliefd op je is. Maar misschien komt ook dat anders over dan je bedoelt.
Wat ik echter ook lees is een jonge man die erg bezeerd is geworden door een vrouw in het verleden. Je vertrouwde haar en achteraf bleek dat volkomen onterecht te zijn. Daar keldert je zelfvertrouwen van want hoe heb je dat niet kunnen zien vraag je je af. En eigenlijk ben je daar nog niet over heen Rebel. Je hebt je vertrouwen in anderen verloren. Je denkt dat je het niet meer terug kan krijgen. Gelukkig kan ik je verzekeren dat het weer terug te krijgen is. Maar daar zal je zelf voor moeten werken, aan je eigen zelfvertrouwen. Als je meer zelfvertrouwen hebt, ben je ook weer in staat een ander te vertrouwen, durf je ook weer op je gevoel te vertrouwen. Dan ben je gegroeid als mens en weet je beter te onderscheiden wie wel of niet te vertrouwen is. En dan ben je klaar voor een gelijkwaardige relatie met een vrouw die in jouw ogen gewoon mooi is.
Ja, daar ben ik zeker positief over, hoewel dat eigenlijk niet belangrijk is voor jou, het is veel belangrijker dat jij zelf positief achter je besluit kan staan.
Maar ik moet zeggen: ik vind dit besluit van een volwassen houding getuigen en waardeer dat ;-)
Zoveel eerlijkheid moet z'n vruchten afwerpen:
Jij komt de grote liefde heus nog wel tegen man.
Ik wens je alle goeds.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.