Hoe moet ik omgaan met deze situatie? (lees even de uitleg)?
Via internet ken ik iemand al behoorlijk lang. We spreken elkaar alleen via msn of een forum, en hebben elkaar nog nooit in het echt gezien.
Nu is er tijdens onze gesprekken naar voren gekomen dat zij zelfmoordpogingen heeft gedaan en dat ze regelmatig veel drinkt. Ze is emotioneel erg labiel en heeft recentelijk alle banden met familie verbroken om (zoals ze zelf zegt) nu eens aan zichzelf te denken.
Vorige week is ze er achter gekomen dat ze borstkanker heeft. In het begin deed ze er nogal nonchalant over, maar nu het tot haar door begint te dringen merk ik dat ze steeds depressiever wordt. Ik heb ook het idee dat zij er nu echt alleen voor staat.
Ze heeft een dochtertje van een jaar of 9 en ik ben erg bang dat ze nu weer gekke dingen wil gaan doen.
Mij laat ze niet in haar "echte" leven toe, dus ik kan alleen via internet met haar praten. Toch wil ik dat iemand eens bij haar langs gaat om poolshoogte te nemen en haar te laten zien dat ze er niet alleen voor staat. Maar.... ik ken niemand van haar familie of vrienden. Daarbij vertrouwt ze mij voor 100% en als ik dat vertrouwen beschaam door haar familie op de hoogte te stellen van wat er nu speelt zal ze mij ook niet meer vertrouwen.
Nu is mijn vraag: weet iemand hoe ik hiermee om moet gaan? Moet ik proberen iemand in te schakelen? Met haar gaan praten? Langsgaan? Haar uit mijn leven "verbannen"?
Ik wil niet dat zij straks zelfmoord gaat plegen en dat ik mezelf schuldig voel omdat ik iets verkeerd heb aangepakt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.