Mijn vriend is boos geworden om mijn vraag hier over seksueel misbruik en de omgang hiermee. Wat moet ik doen om het goed te maken? Zie omschrijving..
Onlangs heb ik zo'n twee maanden geleden hier de vraag gesteld over de omgang in een nieuwe relatie met een seksueel misbruik verleden. In mijn vraag vraag ik hoe we hier mee om kunnen gaan omdat mijn vriend erg bezorgd is en dit uit de hand begint te lopen. Bij alles wat ik doe moet ik me verantwoorden en hij ziet in alles gevaar. Nu heeft hij gisteren mijn vraag gezien en heeft hier erg heftig en boos op geregeerd. Hij gaf aan dat als mij nog ooit iets overkomt ik hem niet hoef te bellen of om hulp te vragen en dat ik ook maar gewoon moet doen wat ik wil maar niet straks aan moet komen huilen. Hij voelde zich erg beet genomen dat ik zo'n soort vraag stelde en gaf aan dat ik erg ondankbaar ben en gemeen om zo over hem te praten alsof hij nu mijn herstel dwars zit. Ik kan me hier totaal niet in vinden? Ik heb zoiets van jeetje wat doe ik toch fout? Ik ben erg geschrokken van zijn reactie dat ik niet bij hem aan hoef te komen als er iets zou gebeuren en dat ik ondankbaar ben. Ik weet eigenlijk niet wat ik nu moet doen om het goed te maken. Hij vindt dat ik me niet moet gedragen alsof ik nu alweer slachtoffer ben terwijl hij het ook erg vindt wat mij is overkomen. Ik bedoel het allemaal helemaal niet slecht! Ik wil gewoon dat ik verder kan en niet dat die situatie heel mijn leven lang de controle heeft. Ik wil gewoon geluk met mijn vriend en bedoel het niet slecht, hoe leg ik dit toch uit? Hij is ontzettend boos dat ik nu volgens hem, hem als dwarsligger zie voor mijn herstel.
zijn geen goede basis voor een relatie. Met Bazz vraag ik mij ook af: wat als hij dit weer leest?
Beter praat je met je vriend over jullie problemen dan met een groep gezichtsloze wildvreemden.
En inderdaad, mocht hij deze vraag ook lezen dan ben je nog verder van huis...
2. Misschien moet je eens nagaan in hoeverre je door wilt gaan met deze relatie. Het lijkt niet echt gelijkwaardig (understatement).
3. Overweeg prof. hulp te zoeken.
4. Was je vader vroeger ook een dominant persoon soms?
Ik weet zeker dat je wat aan de antwoorden hebt die er zijn gegeven.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.