Is het hebben van humor mogelijk te zien als GEEN goede eigenschap?
Vaak hoor je, als iemand niet door had dat er een grap wordt gemaakt en hij lacht daarna als een boer met kiespijn de opmerking: kom op zeg, het was maar een grap….
Maw de grap was OK en de norse reactie van de ontvanger niet.
Vaak heeft iemand die heel serieus is niet door dat hij voor de gek is gehouden. Hij neemt gewoon alles wat anderen tegen hem zeggen bedachtzaam en serieus op.
Dat is toch eigenlijk een hele mooie eigenschap, dat je de medemens serieus neemt. Van die kant uit geredeneerd vraag ik me dus opeens af of humor dan wel zo’n mooie eigenschap is. Iemand zegt iets tegen je en je ligt in een deuk omdat je het antwoord niet serieus neemt.
Hebben de minder serieuzen het niet gewoon ZELF tot een mooi iets verheven?
Is hier wel eens onderzoek naar gedaan bijv?
Zal nooit de kraamhulp vergeten die tegen mijn 2 jarige zei dat hij maar met haar mee moest, omdat papa en mama een nieuw jongetje hadden. Dit valt voor mij onder zeer slechte humor of dit een slechte eigenschap is denk ik niet.
Het altijd en eeuwig alles als een grapje zien wel, het is, wat jij aangeeft dat die manier van doen verheven is tot iets positiefs terwijl het heel negatieve effecten kan hebben
dat getuigt van een erg laag IQ. Erg dom dus.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.