Hoe kom ik van verwendheid af?
Ik heb een ingewikkelde vraag en ik weet niet goed hoe ik hem moet formuleren. Ik ben nu 14 en moest van mijn ouders een baan zoeken, ik ben het daar helemaal mee eens. Maar vroeger kreeg ik alles, ik bedoel daarmee niet dat als ik een playstation wilde dat ik die gelijk kreeg maar als ik kleren nodig heb dan krijg ik altijd mooie merkkleding enz. Nu ik dus een baan heb verdien ik niet genoeg om te kopen wat ik vroeger allemaal had. Mijn ouders geven me ook niet alles meer. Maar ik heb nu dus veel te weinig geld om mooie merkkleding enz. te kopen. En ik vind het heel moeilijk om te accepteren dat ik nu eenmaal minder heb. Ik word dus ook vaak boos op mn ouders dat ik minder krijg. Ik wil gewoon lekker mijn oude dingen houden. Ik kan nu bv. Niet elke 3 maanden nieuwe schoenen kopen omdat die te duur zijn. Ik wil gewoon niet accepteren dat ik bv niet alleen maar merkkleding kan kopen. En ik vind dit van mezelf een slechte eigenschap want zo kan ik later ook moeilijker de maatschappij in.Dus hoe moet ik dat accepteren zonder heel vaak ruzie?
Toegevoegd na 15 uur:
Mijn ouders betalen nog steeds al mn winterjassen enz. Maar ik moet bv. Zelf af en toe een trui ofzo kopen. Of als ik ergens naartoe ga zelf de drankjes betalen of zelf de bioscoop.
niet gek dat je gefrustreerd bent vind ik.....!!!
Vraag volgende x a.u.b. hoe je van materialisme af komt.
Dat is de formulering die je zoekt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.