Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan het kwaad erg van jezelf te houden ?

Zo veel van jezelf te houden dat er een soort "onafhankelijkheid " ontstaat ten opzichte van anderen ...

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee helemaal niet... Daar begint het... Iemand leert eerst vanzich zelf te houden (EN PLEASE IK BEDOEL NIET ZEKS), dan pas kun je van een ander leren houden...

Het is hetzelfde als met geld... Je moet het eerst verdienen voordat je het weg kunt geven... Zo ook hier...

En houden van, liefhebben is weggeven...

De laatste zin in je vraag laat zien dat je er wel wat van snapt... Alleen als je alleen kunt zijn, kun je samen zijn... En vooral als je alleen kunt zien als AL ÉÉN...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Toen ik voor het eerst 'ál één' van je las, (al weer een tijdje terug, in een antwoord) viel er iets op z'n plaats wat daarvoor een beetje vaag was bij mij.....dankjewel hiervoor !
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je moet de antwoorden van XiniX altijd heel goed lezen er zitten heel vaak verborgen zaken in, die niet evident zijn... Ik zie dat ook zelf als ik de antwoorden van XiniX na lees... Dank je voor je melding...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Helemaal goed. +1 Xinix.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Xinix, wederom een pareltje!

Andere antwoorden (6)

Zolang je die visie niet opdringt aan anderen... het is vreselijk afhankelijk van allerlei omstandigheden. Woon je in een stad of dorp, uit je dat door niet deel te nemen aan het leven (zoals werk) of door je afwijkend te kleden, etc.
Je geen reet van de rest van de wereld aantrekken (en dat luidkeels verkondigen) staat me niet aan. Dat soort types (stereotypering) zie je ook vaak teruggevonden worden bij Spoorloos.
Het is een beetje lastig uit te leggen wat ik precies bedoel :) Volgens mij zou het ideaal zijn als je zoveel van van jezelf houd, dat je dan echt iets kostbaars geeft wanneer je ik hou van jou tegen een ander zegt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Helemaal niet, zolang er geen arrogantie bij komt kijken. Je bent vanaf je geboorte tot aan je dood alleen zeker van jezelf en je eigen aanwezigheid, anderen komen en gaan.

Maar het feit dat je jezelf goed vindt moet niet uitmonden in het idee dat anderen minder zijn dan jezelf. Als je dat kan weghouden, dan is er absoluut niets mis mee en kun je anderen laten genieten van het feit dat je blij bent met jezelf en dus gelukkig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik noem het positieve egoisme !!!Heerlijk voelt dat.Als je maar je keuzes motiveert naar andere toe om onduidelijkheden te voorkomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Blijkbaar heb je geen anderen nodig om je goed en tevreden te voelen.
Daar is helemaal niks mis mee, integendeel: Tel je zegeningen.
Pas ervoor op om niet voor egoist te worden neergezet, omdat je genoeg hebt aan jezelf.
Verder: Geniet ervan!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
goh... wie zei dat ook alweer, je word alleen geboren en gaat alleen weer dood......
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat kan geen kwaad,als het maar niet te erg wordt. Je moet wel zorgen,dat je niet te vaak seks met je zelf hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding