Wat te doen tegen het verwijt dat je te vroeg vertrekt als je bij iemand op visite bent?
Behoeft enige uitleg natuurlijk. Op visite is in dit geval specifiek bij ouders/schoonouders. En het verwijt wordt niet ECHT uitgesproken.
Het is meer dat als je aanstalten maakt om te vertrekken, er een ZEER teleurgesteld gezicht komt EN de uitspraak. " het is toch niet WAAR, moeten jullie NU al weer weg......
ALTIJD, hoe lang we ook blijven, zit ik er zondag om 13 uur en wil om 17 uur weg (nog een stuk rijden en de kids moeten maandag ook weer naar school), zaterdag middag geweest meegegeten en om 20 uur vinden we het tijd om op te stappen, en ga zo maar door.
Eerst dacht ik mijn smoes is dat we gewoon te druk zijn om 8 uur ergens op visite te zitten maar als ik eerlijk ben is dat het niet. IK BEN HET ZELF OOK GEWOON ZAT na 3-4 uur. Dan wil ik weer lekker naar huis, mijn eigen ding doen en weer even niks hoeven.
Maar de relatie is verder OK, ik kan ECHT niet eerlijk opbiechten dat ik niet nog langer blijf omdat ik het zat ben, toch?
Oke, ik ratel door =) Het is en blijft een lastige situatie. Als de band met jouw schoonouders goed is dan zou je er eens een gesprekje over kunnen hebben. Is de band iets minder dat zou ik proberen het te negeren. Je weet voor jezelf dat een bezoek van een x aantal uren echt niet kort is.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.