Vervelende situatie in vriendengroep (zie uitleg), hoe kan ik daar het beste mee omgaan?
Om het probleem niet al te herkenbaar te maken voor eventuele vrienden die op deze site zitten, zal ik sommige dingen (/details) niet exact naar de waarheid hier vermelden. Wel zal ik zo dicht mogelijk bij de waarheid blijven.
Sinds een tijdje zit ik bij een groepje vrienden wat al langer bij elkaar is. Ik ben degene die er als laatste bij gekomen is. Nu was er het idee om met zijn allen weg te gaan, maar er waren problemen met het vervoer.
Daarom werd besloten om niet iedereen mee te vragen tot die problemen opgelost waren. Dit heeft mij vanaf het begin dwars gezeten, omdat ik vind dat je of met zijn allen wat doet of gewoon eerlijk bent en niets verzwijgt.
Ook zou het vrijvragen voor iedereen waarschijnlijk niet kunnen in verband met het werk. Oplossing was dus dat wij sowieso vrij zouden vragen en dan die anderen pas als er vervoer was. Als ze dan geen vrij konden krijgen, was het niet anders.
Het vervoer was nu geregeld en ik heb die andere vrienden gevraagd of ze mee gingen. Ze begrepen niet waarom ik en de rest al vrij had. Hierop heb ik besloten de situatie uit te leggen, gevolg: een huilende vriend(in). Diegene kon er niet tegen dat het achter zijn/haar rug om gegaan was.
Dat begrijp ik volledig en ik heb dan ook besloten om mijn vrij vragen terug te draaien, die vriend(in) wilde ook al niet meer mee.
Hoe kan ik nu voorkomen dat deze problemen de groep laten splitsen en dat ik er tussenin kom te staan?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.