Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Een mens in een verkeerd lichaam ,word je zo geboren of is er een andere oorzaak?

Is een ziel dan verkeerd gereincarneerd(als je daar voor open staat) of komt de mens daar later pas achter?Want ik heb wel gehoord dat een kind van hele jonge leeftijd al zoveel eigenschappen vertoond wat niet bij het geslacht hoort ,dat je gauw gaat denken dat het kind geboren is in het verkeerde lichaam.Ik bedoel dan echt duidelijke tekens, die ook door doktoren zijn bevestigd.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (6)

Sekse wordt voornamelijk bepaalt door je hersenen... Is de drug tussen links en rechts dik dan heb je een vrouwenbrein... Is je lichaam man en de brug dik, dan heb je een probleem... (Erg simpel gesteld)...

Wist je dat je elke dag reïncarneert, elke morgen?

Klopt het zit er al bij de geboorte in, de sekse... Het zijn levensvatbare foutjes van de natuur, grotere fouten worden er tijdens de zwangerschap uitgewerkt, maar kleinere, levensvatbare foutjes blijven bestaan...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ken er eentje. Een jongen in een meisjeslijf. Vanaf het moment dat hij kon praten corrigeerde hij zijn ouders. Ik ben een jongen, zei hij dan. Hij wilde alleen jongensspeelgoed en vertoonde jongensgedrag. Op school gaf hij gedragsproblemen als de leerkracht de jongens en andere opdracht gaf dan de meiden. Voor zijn omgeving is hij altijd een jongen geweest; ook voor zijn ouders die het wel heel moeilijk vinden.
Hij krijgt nu puberteitremmers en ik weet zeker dat hij de stap gaat zetten als hij oud genoeg is. Hij kan niet anders...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik weet dat sommige mensen heel ongelukkig zijn in het lichaam waarin ze geboren zijn. Er is de variatie tussen mensen qua verhouding tussen mannelijke en vrouwelijke kenmerken in een persoon. Toch zie ik dit hoofdzakelijk als een psycholgisch probleem, veroorzaakt door cultureel bepaalde normen over wat typisch mannelijk en vrouwelijk is.
Andere culturen (bv India) kennen maatschappelijk geaccepteerde gedragsvormen voor mannen die zich (ook) vrouw voelen.
Maar ik heb makkelijk praten, want als je als mens met dit dilemma zit kan dat je enorm beperken in je levensvreugde.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat de medische kant betreft:
volgens de Wikipedia encyclopedie heet dit een geslachtsidentiteitsstoornis of genderdysforie. Het is een psychische aandoening waarbij iemand zich enerzijds ongemakkelijk voelt bij de geldende normen voor zijn of haar sekse en zich anderzijds aanhoudend identificeert met het andere geslacht. De symptomen zijn vaak al op jongere leeftijd waar te nemen.
In het artikel 'Ik zit in het verkeerde lichaam' op kennislink kun je meer lezen, o.a. over de oorzaken. Het VU medisch centrum in Amsterdam doet veel onderzoek op dit gebied, zie de derde bron.
Reincarnatie daar moet je voor openstaan, misschien dat iemand anders daar meer van weet.
(td)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vraag me altijd af of het niet door de rolverdeling in de maatschappij komt. Zou een kind dat opgroeit in een omgeving waarbij geen onderscheid wordt gemaakt tussen man en vrouw ook het gevoel hebben in het verkeerde lichaam te zitten? Is het probleem met dat lichaam echt de basis?

Of is het een probleem met hoe wij verwachten dat jongens en meisjes zich horen te gedragen, en wil zo'n kind bij de andere groep horen, en wordt het lichaam dan uiteindelijk het probleem omdat hem/haar op basis van lichamelijke kenmerken wordt verteld dat hij/zij niet bij die groep kan horen of zich op een bepaalde manier hoort te gedragen?
Ik heb er geen idee van, ben er wel altijd benieuwd naar geweest.

Geeft geen antwoord op deze vraag, maar wel heel mooie film over dit onderwerp: Ma vie en rose (niet verwarren met La vie en rose!), over een klein jongetje dat zichzelf als meisje ziet. Prachtig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Blijkbaar, in een documentaire kon je zien dat de natuur dit expres doet om de voorplanting een beetje te remmen als er te veel is van een 'diersoort'.
Het is ook te zien bij dieren.
Het zit dus echt in een "foute" kronkel in de hersens.
Dit is dus echt van bij de geboorte al bepaald.
Tussen haakjes, ik geloof ook in reïncarnatie.
Een beetje pessimistisch maar ik geloof echt dat ik een slecht mens/dier ben geweest in mijn vorig leven en dat dit hier dus hel is.
Groetjes!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing