Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat Marokkanen gemiddeld per gezin meer kinderen hebben? En hoeveel is dit in vergelijking met Nederlanders?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Als een niet-Marokkaanse Fransman van Noord Afrikaanse komaf denk ik dat ik aangewezen ben om op die vraag te antwoorden:

Plausibele redenen???? Misschien zijn ze minder geobsedeerd door de gefantaseerde islamisering dan in Nederland, hetgeen hen meer aandacht en energie aanbiedt om meer 'intieme sessies' te organiseren! En zij zuipen nooit, wat de kwaliteit van hun sperma & oöcyten vergroot! LOL

De Marokkanen die in Europa en bijzonder in Nederland wonen, komen uit zeer arme omgevingen in Marokko waar weinig scholing en een te beperkte toetgang tot kennis zijn.

Zij hadden (hebben nog) dus geen idee van het bestaan van diverse anticonceptie-methoden!

Maar vandaag de dag zijn vrouwen in Marokko meer geleerd dan voorheen. En zij hebben nu loopbanen. Gemiddelde gezinnen in Marokko bestaan tegenwoordig uit 2 of max drie kinderen terwijl in de jaren 60-90 elk gezin uit meer dan 5 kinderen bestond.

En wat de islamitische cultuur betreft, worden gezinnen aangemoedigd zich voort te planten. Maar de islam verbiedt uitdrukkelijk geen vormen van anticonceptie!

Daarom zijn pillen in de meeste Islamitische landen bij vrouwen zeer populair zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Misschien voor hulp in huis en financiële hulp als ze ouder worden ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is maar één juist antwoord: geloof. Van de islam mag geboortebeperking niet.

(Dit geldt ook voor bepaalde stromingen in het christendom.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het komt gewoon doordat mensen eerst geen idee hadden wat voortplanting was. Het verhaal werd altijd een beetje verbloemd, terwijl mensen niet begrepen wat er bedoeld werd. Nu weten ze het ondertussen wel, maar zijn ze grote families zo gewend, dat ze dat ook willen behouden. Ik leef zelf ook in een gezin van 7 kinderen, maar mijn ouders vinden het gewoon fijn dat er veel familie in de buurt te vinden is, omdat de rest natuurlijk in Marokko woont.

Ik vind het eerijk gezegt wel fijn, ik ben de jongste, dus ik heb altijd ouderen om me heen. Ik krijg bijv. heel veel hulp tijdens het huiswerk maken en leren. En als de één niet bereikbaar is, kan ik het aan de ander vragen. 's avonds dan zitten we met z'n allen op de bank (we hebben een enorme bank) en gaan marokkaanse thee drinken, kijken voetbal, maken grapjes. Ik zou echt niet weten wat ik zou moeten doen als ik niet iedereen om me heen zou hebben!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing