Is houden van elkaar genoeg?
We houden van elkaar, maar na 6 jaar lukt het ons niet om onze relatie gesmeerd te laten draaien. Nu heb ik echt gevraagd afstand te nemen, het zat zo diep en al mijn energie ging naar vragen over onze relatie. Ik moet zeggen dat de dagen ervoor, en welgeteld een dag erna, ik zowat aan het sterven van verdriet was. De twee jaren ervoor heb ik natuurlijk wel meer zitten huilen dan goed is. We weten wel dat we echt van elkaar houden maar we zijn zo anders in alles. Het rare is dat het nu eigenlijk heel goed gaat met mij, na zoveel jaren. Rust, en ik vind mezelf weer terug, en ik kan gewoon weer rustig leven met de kinderen en genieten na zoveel crisissen. Hij is nu wel gekomen met een brief waarin hij zijn gevoelens zegt, en eindelijk ook zegt dat hij ook hetzelfde wil als ik, een gezin, samenwonen, een baby. We hebben dus afgesproken, om op een welbepaalde tijd dag binnen enkele weken elkaar terug te zien, zeer romantisch en mooi, daar waar we elkaar ontmoet hadden. Tegen dan moeten we zien of er iets overblijft van onze liefde of niet. Mijn vraag is, als het jaren moeilijk is gegaan, met alle miserie vandien, al hopen we alletwee dat het beter gaat, en willen we alletwee ... is het niet beter om gewoon af te sluiten en elkaar de kans geven iemand te vinden bij wie het vlotter gaat? Mijn hart wil hem wel, maar ik wil nu ook mijn verstand laten spreken... al hoop ik dat het vanaf nu wel zou gaan en hij nu wel in zijn hart laat zien.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.