Ik ben een vrouw van 21 jaar woont, ik woon nog bij mijn ouders en ik studeer. Ik heb een egyptische vriend, hoe stel ik hem voor aan mijn ouders?
Toegevoegd na 4 minuten:
Ik ben bang, ik heb een probleem denk ik, ik ben een nederlands-bekeerde moslima, en heb sindskort een egyptische jongen leren kennen in nederland. Mijn ouders zijn nogal anti-buitenlander.. en hebben altijd gezegd dat als ik ''thuiskom'' met 1tje, dat ze mij nooit meer hoeven te zien of te spreken. Of mij zelfs het huis uitzetten.Nu is het zo dat de liefde tussen mij en mijn vriend nog pril is, maar zowel hij als ik hebben allebei serieuze bedoelingen. Hij is hoogopgeleid, spreekt goed Nederlands voor de 3 jaar dat hij hier nu woont, en werkt hard net als de meeste mensen in Nederland. Het enige probleem zou dus zijn dat hij en moslim is, en egyptenaar. Helaas zijn er veel vooroordelen, maar ik ben bang.. ik wil hem niet kwijtraken, maar ook mijn ouders niet. Ik heb nog niets vertelt tegen hen over mijn vriend.. en k zie hem ook in het geheim ''stiekem'' omdat als ik zou zeggen waar ik heen zou gaan tegen mijn ouders zij gelijk boos worden en ik problemen krijg. Daar heb ik geen zin in. Dus soms moet ik ook echt''het huis uitsluipen'' om hem te kunnen zien. Mijn ouders zijn ook overdreven overbeschermend en geven mij heel weinig vrijheid. En dan ben ik al 21 jaar!... Mijn vriend woont al op zichzelf en is 29... Heeft iemand tips??....
Hoe lang ben jij al een moslima?
Weten je ouders ervan en hoe reageerden ze? Was je al moslima en heb je daarna je vriend leren kennen in moslimkringen?
Of leerde je je vriend kennen en ben je vervolgens voor hem moslim geworden?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.