Is er iemand die mij tips kan geven over mijn thuissituatie?
Hallo,
Ik heb een niet zo´n leuke thuissituatie..
Mijn broer is geestelijk niet helemaal 100% en heeft dus veel aandacht nodig.
En ik heb nog een zusje van 11 jaar oud, die eist veel aandacht.
Zij slaapt bij mij op de kamer omdat ons huis te klein is..
Maar ik vind dat zooo vervelend, het is al bijna 11 jaar zo en heb totaal geen privacy.. Als er dan vriendinnetjes komen gaan ze allemaal aan mijn spulletjes enzo zitten en eisen ze de hele kamer op. Of als ik me aan het omkleden ben dan komt ze zo binnengestormt zonder te kloppen... Ook als ik iets te eten of te drinken (frisdrank) koop (om drankjes te mixen enzo) gaat zij en mijn broer aan mijn frisdrank zitten, ik heb van te voren al aangegeven dat dat van mij is.. maar daar luistert ze niet na.. Ook als ik aan het douchen ben komt zij of mijn broer zomaar binnen gestapt (zit geen slot op het deur..)
Ik erger me er steeds meer aan en verlang steeds meer om het huis uittegaan.. maar ben nog maar 17 jaar (in januari 18) en wil echt graag weg hier.
En daarbij is me moeder onlangs erg ziek geworden en gaat het weer een stuk beter met haar! Maar ze zeurt en zeikt zoveel! Ik word er gek van, soms tegen het depressieve aan.. Ik heb al een afspraak met de dokter staan om erover te praten want ik vind het erg moeilijk.
Heeft iemand tips? En dan alsjeblieft zo serieus mogelijk, want ik hou het hier echt niet meer uit!
liefs.
Toegevoegd na 8 minuten:
*Luisteren ze
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.