Hoe ga je om met een schoonmoeder die jou de schuld geeft van haar zoons overgewicht?
Mijn man heeft sinds een half jaar een buikje en een voller gezicht. Ik vind het niet erg maar mijn schoonmoeder houd er niet over op. Ik heb zelf ook last van overgewicht dus geeft ze mij de schuld. Hij had eerst ondergewicht (toen woonde hij nog thuis) Hij was een lat. Ik ben altijd stevig geweest. Ik let op onze voeding en we eten gezond. Maar toch is hij aangekomen. Ze durft niets over mijn gewicht te zeggen maar zeurt wel over hem. Ik word er doodmoe van en heb steeds het gevoel dat ik mij moet verdedigen. Ze heeft laatst bv. tegen mijn man gezegd dat we vaak patat eten. Ik weet niet hoe ze erbij komt. Ze had dat van mij gehoord... Nee dus, we eten het eens p.m. Ook maakt dit mij weer onzeker over mijn lichaam terwijl ik het al jaren had geaccepteerd. Hoe moet ik dit handelen...
Toegevoegd na 19 minuten:
Ik ben zelf trouwens schildklierpatient. Traagwerkende schildklier en eet al jaren volgens een dieet. Geen zout, weinig vet ed. Mijn man eet hetzelfde. Ik eet geen eens chips of toastjes. Hoog uit op een verjaardag. Ik haal het ook niet in huis. Dus ja, we eten gewoon heel bewust. Maar mensen hebben zo snel een vooroordeel. Als je eens een toastje eet op een verjaardag krijg je meteen zo blik van zou je dat wel doen... alsof iedereen met overgewicht zich vol eet met snacks. Heeeeel vermoeiend! Hoe mijn man is aangekomen, ik weet het niet. Hij loopt en sjouwt de hele dag voor zijn werk. Hij is trouwens 25.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.