Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan een jongen in een relatie ook een beste vriendin hebben

Waar hij erg close mee is maar waar hij niet mee zoent ect.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja natuurlijk: waarom niet? Ik heb ook een aantal goede vriendinnen waarmee ik regelmatig wat ga drinken, en mijn beste vriend is homo. Dat betekend niet dat ik gevoelens voor hun heb, en mijn vriendin begrijpt dat ook - dat is een kwestie van vertrouwen. Ik ben zelfs een weekend naar Berlijn geweest met een goede vriendin, maar er is daar niks gebeurt. Nu is mijn vriendin met wat vriendinnen op vakantie en ook daar ben ik niet bang voor. Alles draait om vertrouwen!

Stel de vraag eens andersom: zou je er een probleem mee hebben als jouw vriendin een beste vriend zou hebben?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Ja dat kan, leg het wel goed aan je vriendin uit, sluit haar niet buiten die vriendschap, om jaloezie te voorkomen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
natuurlijk kan dit!
Zolang je er maar duidelijk en open over bent en blijft voor de vriendin in de relatie. Zodra er dingen achter gehouden worden voor de vriendin in de relatie zal ze jaloers kunnen worden en meer kunnen gaan denken en kan het mislopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, als hij met zijn gevoelens en vragen naar een vriendin zou gaan, dan betekend het dat hij jou niet echt vertrouwd. Zo'n beste vriendin en een echte vriendin zal altijd voor problemen zorgen. Wij vrouwen delen nu eenmaal niet graag onze vriend, als hij dat begrijpt zal hij er ook geen beste vriendin op na houden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Tenzij je er zelf mee akkoord gaat natuurlijk!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk moet dat kunnen het is een vrij land. Ze accepteert het maar anders geeft ze te weinig om je.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit kan zeker!
Als jullie een goede relatie hebben en elkaar kunnen vertrouwen, is dit absoluut geen probleem. Je kan er wel met elkaar over praten en afspraken maken, natuurlijk! Bijvoorbeeld dat hij met zijn problemen (ivm jou) niet eerst naar haar mag gaan, maar ze eerst moet uitpraten met jou. Zo echt die persoonlijke dingen, dat hij die eerst aan jou moet toevertrouwen en daarna misschien aan zijn beste vriendin (als dit nog nodig is).

Je doet met vriend(inn)en vaak nog heel andere dingen dan met je liefje. En eens weggaan met een meisje dat niet je liefje is, kan wel eens goed doen hoor. Zo geen verbindingen en gewoon plezier maken (zonder dat hij hierbij te ver gaat natuurlijk!). Dit geld even goed voor meisjes in een relatie met een beste vriend!

Het kan natuurlijk gebeuren dat je je als zijn meisje wat jaloers voelt over bepaalde dingen, maar dan moet je jezelf gewoon afvragen of dit wel terecht is. Het is niet omdat hij heeft gelachen met een mopje van haar en niet met het jouwe dat hij haar leuker vindt, integendeel! Misschien weet hij wel gewoon dat hij bij jou niet hoeft te lachen als jij iets vertelt dat niet grappig is net omdat je elkaar door en door kent en vertrouwt. En denkt hij dat hij dat bij haar wel moet doen omdat zij MAAR een vriendin is die het misschien niet apprecieert dat hij niet lacht.

Als je oprecht van elkaar houdt en je kan elkaar vertrouwen, is hier echt geen sprake van een probleem ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangezien het eerder lijkt alsof ik dit tegen een meisje heb verteld, moet je dit maar gewoon doorvertellen aan je vriendinnetje ofzo ;D
Ja tuurlijk alleen ik hoop dan niet dat zijn vriendin jaloers word
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan. Ik denk wel dat beide vrouwen elkaar moeten accepteren. Anders kan je problemen krijgen ermee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt er maar aan. Als de vriendin waar je een relatie mee hebt jaloers van aard is zou ik toch voorzichtig zijn.
Stel dat die de beste vriendin (waar je dus geen relatie mee hebt) een mooi stuk is en regelmatig met je flirt?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk kan dat! Alleen is het probleem dat sommige meisjes jaloers worden als hun vriendje een beste vriendin heeft. Ik ken iemand en haar vriendje had ook een beste vriendin, zij vond dat niet erg, maar hij gaf vaak de voorkeur aan zijn beste vriendin. Dus ze maakte het uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vriendschap tussen mannen en vrouwen bestaat niet. Het erotische element is (bewust of onbewust) altijd aanwezig.

Een man kan een vrouw wel als vriendin beschouwen, maar die "vriendschap" eindigd, als hij in de gaten krijgt dat zij niet/nooit met hem naar bed zal gaan.
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding