wat kan ik doen tegen een gevoel van leegte veroorzaakt door de afstand die ik voel naar de mensen om mij heen?
Mijn leven is sinds een 1,5 jaar van huisje boompje beestje ( 10 jaar lang) verandert in een lat-relatie. Mijn nieuwe partner en ik wonen zo'n 40 km van elkaar vandaan. Ik ga elk weekend daar naar toe, omdat het voor hem ook makkelijker is ivm zijn werk op de pc.
Maar mijn ervaring tot nu toe is dat hij als het ware continue in zijn eigen omgeving is en eigenlijk zijn leventje leeft als altijd. Terwijl ik steeds heen en weer ga en dat is nog niet zo erg, het vervelende aan deze situatie vind ik dat alles zo gepland is. Vroeger met het samenwonen had ik veel meer vrijheid om ook iets te ondernemen zonder elkaar, maar omdat mijn nieuwe partner en ik elkaar alleen in het weekend zien word het allemaal een stuk afhankelijker allemaal. Ik plan mijn dingen incl. afspreken met een vriendin af en toe allemaal doordeweeks in de avonduren. Mijn familie zie ik zelden en als ik ze zie ben ik degene die er naar toe gaat. Door deze manier van leven voel ik een grotere afstand toe naar de mensen om mij heen, omdat ik ten eerste alleen woon en ten tweede dat ik mijn tijd doordeweeks ook nodig heb. Ik voel daardoor vaak een leegte en raak ongeinteresseert in andere mensen en hun verhalen en gebeurtenissen.
Graag zou ik wat tips krijgen om meer betrokkenheid te voelen naar anderen toe.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.