Wat zijn opties om nu te doen (wat betreft mijn relatie) -> zie extra uitleg?
Ik heb nu ongeveer een halfjaartje een relatie met mijn vriend. Toch heb ik niet echt vaak die 'kriebels' gevoelt en is het meer een houden van. Hij is wel gek op mij, meer dan ik op hem ben en dat voelt absoluut niet eerlijk. Ik zit nu met een enorm schuldgevoel, ook omdat ik diep in mijn hart weet dat ik nooit oud met hem zal/wil worden, terwijl hij daarentegen heel serieus is en allerlei toekomstplannen heeft. Dat benauwd me en maakt dat ik heel hard weg wil rennen.
Toch heb ik ook het gevoel dat ik niet zonder hem kan, dat hij een leegte opvult. Zonder hem zou ik heel eenzaam zijn en veel plezier missen. Ik vind het feit dat hij gek op mij is, heel fijn ergens.
Een paar weken terug heb ik er geprobeerd over te praten. Hij zei dat ik wat tijd voor mezelf moest nemen en dat we elkaar beter een tijdje niet konden zien. Hij wilt niet iemand die zo vaak aan hem twijfelt. Dat is logisch natuurlijk. Toen hij dat zei besefte ik me ineens dat ik hem niet kwijt wil, ik werd helemaal in paniek en 'smeekte' hem om niet weg te gaan. Ik snap het niet; het ene moment wil ik weer 'vrij zijn' en het andere moment niet.
Ook heeft-ie karaktereigenschappen (veel liegen, beetje 'grootheidswaanzin' en een negatieve kijk op alles) waar ik moeilijk mee kan leven. Denk niet dat dat zal veranderen.
In het begin was ersprake van seksuele spanning en deden we het +- 2 keer p/d (letterlijk). Nu staat het me ook tegen, vooral omdat het niet goed voelt.
Wat zou ik kunnen doen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.