Ik heb besloten dat ik wil scheiden, maar mijn man wil dit niet. Wat kan ik doen?
We zijn al jarenlang niet meer gelukkig samen. Heel veel ruzies, afsnauwen, geen interesse in elkaar. We hebben alles al geprobeerd. Relatietherapie. Samen leuke nieuwe dingen ondernemen. Meer tijd voor elkaar. Veel praten. Maar niets heeft geholpen. De ruzies en haat en nijd blijven terugkomen. Ik heb lange tijd geprobeerd te blijven voor de kinderen (7 en 4). Maar ik merk dat ze steeds meer last krijgen van de spanningen en dagelijkse ruzies. Dus heb ik eindelijk, na heel veel pijn en moeite en niet onbezonnen, het besluit genomen te scheiden. Maar hij wil het niet horen. Wil er niet over praten. Is woedend op me. Zegt dat ik zijn leven en dat van de kinderen kapot maak. Terwijl ik blijven nu veel schadelijker vind, voor ons allemaal.
Wat moet ik hiermee aan??
Daarbij komt dat we over 4 dagen op vakantie gaan. Hij wil gewoon gaan met zijn allen. En ik mag het er niet over hebben, want dan verpest ik zijn vakantie. Ik wil hem absoluut geen valse hoop geven, maar elke keer als ik gewoon vriendelijk tegen hem doe denkt hij dat het goed komt. Terwijl ik weet en voel dat het echt over is nu. Ik heb al voorgesteld dat hij alleen met de kinderen gaat, maar hij zegt dat de hele vakantie dan niet door gaat. En de kinderen hebben zich er zo op verheugd, dat wil ik ze niet aan doen. De komende tijd wordt nog zwaar genoeg voor ze.
Hij is zo boos, er is niet mee te praten. En al helemaal niet op een redelijke en volwassen manier.
Hoe moet ik verder? Hoe pak ik dit aan????
Ik wil je alleen ff sterkte wensen.
Mijn ouders zijn gescheiden en de vreselijke ruzies waren echt heel naar voor mij, mijn zus en broertje.
Onze ouders hebben ons wel goed opgevangen en met ons gepraat, en alles gaat nu veel beter.
Wij merkten voor de scheiding ook veel van de spanningen,ruzies en het afsnauwen.Kinderen merken,zien en voelen zoiets hoor.
Als het niet meer gaat, is het voor de kinderen uiteindelijk ook beter als de ouders uit elkaar gaan.
Wij hebben het ook geaccepteerd..
Veel sterkte met alles.
Wat ik wel wil zeggen naar aanleiding van je vorige vraag die je stelde dat ik het een moedig en wijs besluit van je vind om deze stap te zetten. Ik wens je heel veel sterkte het zal nog een zware tijd worden met als enig lichtpuntje dat het daarna beter zal gaan voor jou en je kinderen en als je was blijven hangen in deze relatie het waarschijnlijk altijd donker zou blijven voor jullie. Succes met alles !
Hopelijk lijden je kinderen niet zoveel voor een kind van 4 is het toch makkelijker dan van 7 maar probeer als het zover is er wel voor te zorgen dat je man zijn kinderen ook regelmatig ziet(ik neem aan dat ze bij jou gaan wonen) succes!
Nu zijn beide gelukkig met een ander, en dat is ook beter voor hun, maar het blijft lastig als kind hoor, zelfs op latere leeftijd.
Sterkte, en wees lief voor je kinderen!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.