Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Dit jaar moet je kerst met je schoonouders vieren ( dit wil je eg niet) hoe pak je dit aan ?

Toegevoegd na 5 minuten:
En wel bij hun

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
''Dit jaar moet je kerst met je schoonouders vieren ''........dit vind ik op zich al een rare zin........
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Is dat nou zo'n ramp, die ene dag per jaar met de ouders van je vrouw om de tafel zitten ? Je hoeft toch niet met ze samen te gaan wonen ?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je vertelt jouw schoonouders dat je geen zin hebt om kerst bij hen te vieren en dat je andere plannen hebt.

De meeste mensen denken dat ze moeten liegen maar eerlijkheid wordt vaak op prijs gesteld in dit soort zaken.

En als je zeker weet dat jouw schoonouders niet van eerlijkheid houden dan zorg je dat je ziek bent of een andere uitnodiging hebt waar je niet onderuit kan.

Werkt dat niet kun je altijd nog voor rigoreuze maatregelen zorgen zoals een been of arm breken.
(van jezelf natuurlijk)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Zeg dat je een paar dagen met wintersport gaat.
(Lees meer...)
15 jaar geleden
Vertellen dat je andere plannen/ideeen hebt voor de kerstdagen. Eerlijkheid duurt het langst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je zou snel een supergoede smoes gaan bedenken, want schoonouders hebben je zo door, zijn altijd argwanend en vertouwen geen enkel verhaal.
Je bent gewaarschuwd!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Scheiden werkt effectief.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom wil je dat niet?
Wat is er zo akelig aan om bij hen kerstmis te moeten vieren?
En wat dwingt jou om het WEL te doen?

Wanneer je voor jezelf een echte goede reden hebt om kerst niet bij je schoonouders te vieren, moet je het ook echt niet doen!
Maar nogmaals, dan moet je daar echt een goede reden voor hebben! Hebben ze je gekwetst, moeten ze je niet, zijn het akelige mensen, etc?
Vooral niet gaan dan!
Als je partner dat niet kan begrijpen heeft hij/zij pech gehad. Vooral geen dingen doen die tegen je gevoelens ingaan!

Maar heb je geen zin om een avond opgeprikt te zitten maar doe je het eigenlijk voor je partner?
Tja, als je schoonouders eigenlijk best aardige mensen zijn, dan moet je dat maar een keer over hebben voor je geliefde.
Probeer er in zo'n geval toch een leuke avond van te maken door gewoon jezelf te zijn en lol te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
als je niet wil moet je niet, wat een opgedrongen gedoe zeg. moeten is dwang en huilen is kinder gezang zeggen mensen dan. ik zou gewoon zeggen dat je dit niet wil. ik zie het al dat ik me daar vanaf september al druk om moet maken. het enige dat je MOET is poepen.
lekker afbellen. ze zouden me wat kunnen. en het zou mij echt aan mijn anus oxideren of ik er ruzie van kreeg.

(sorry ben allergisch voor het woord MOET )
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou gewoon zeggen dat je het niet wilt, eerlijkheid duurt het langst.
Anders kan je zorgen dat je er niet alleen zit, misschien met meer famillieleden die je wel mag ofzo. Of je organiseert iets bij jou thuis, waar je hen ook voor uitnodigt: Ideeën zat. Zorg dat je genoeg andere hebt waarmee je het gezellig kan maken, maar sluit je schoonouders niet buiten. Waarschijnlijk is het voor je man/vrouw wel belangrijk om ze te zien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb ooit een schoonmoeder gehad die Jehova getuige was. Die was vierkant gekant tegen kerst.
Maar da's voor jou geen optie.

Misschien kun je bedenken wat je WEL met je schoonouders zou willen. En wat zij ook leuk vinden.
Dan kun je ze voorstellen dat je met kerst andere plannen hebt maar op een ander moment iets anders met ze wil doen.
Als iedereen blijft vasthouden aan z'n idee over hoe het moet...dan wordt het geen Fijne Kerst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
fijn toch zo´n schoonmoeder, scheelt weer getouwtrek. ik vier zelf ook geen kerst. wel zo makkelijk toch, heb je ook dat gezeur niet wanneer bij wie en wat.
Ik zou willen dat het nog kon...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je moet komen met een alternatief. Natuurlijk wil jouw partner wel bij zijn/haar ouders eten. Dat is voor hem of haar heel anders, want dat is eigen en vertrouwd. Het is zelf zo dat het voor je eigen partner onbespreekbaar is dat je niet bij je schoonouders zou willen eten. Het zijn immers zijn of haar ouders en hij/zij kan zich werkelijk niet voorstellen dat je dat niet leuk zou vinden. Je moet zelf met een alternatief komen en de alternatieven die het meest voor de handl liggen zijn:

1. Dat je zegt dat je deze kerst nu wel eens kerst wil vieren met je eigen gezin of partner.

2. dat je zegt dat je deze kerst graag bij jouw ouders wil eten.

3. dat je zegt dat je je partner wil verrassen met een vakantie tijdens de kerst

Het gaat er vooral om jouw parner te overtuigen. Het zijn immers zijn/haar ouders. Zorg ervoor dat je partner het slechte nieuws aan je schoonouders brengt en niet jij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat vindt je partner, het gaat tenslotte om zijn/haar ouders. En soms moet je gewoon dingen voor elkaar overhebben, maar als je er van te voren er al met negatieve gevoelens heengaat wordt het niets. Hup, schouders eronder, vrolijk gezicht op en er voor gaan. Probeer anders een leuke activiteit te verzinnen, zodat je niet de hele tijd elkaar aan hoeft te kijken, gourmet, wandeling, iets leuks in de buurt oid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk gewoon dat het heel gezellig word. Aangezien mijn schoonmoeder geen kinderen kan krijgen;-)

Ik vind het overigens persoonlijk dat de sfeer die men toedicht aan kerst niet echt realistisch. Want waarom zou je uitgerekend die dag(en) wel (gespeeld) aardig doen tegen die persoon? Terwijl jullie de rest van het jaar elkaars bloed wel kunnen drinken...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Is dit niet een dag van een heel jaar iets te moeten doen wat je niet zo graag zou doen,een dag waarop je niet hoeft te werken,alleen eten en drinken.
wellicht zijn er ook nog andere mensen aanwezig,je hoeft toch niet de hele dag met hun te praten,of naast hun te zitten.
in mijn geval zou ik gewoon gaan,al is het maar om de familie banden in ere te houden.
ik ben ook niet zo,n feestganger maar af en toe heb je gewoon verplichtingen,kom je niet omheen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat wij doen om de kerst te overleven: aanbieden om het diner te verzorgen. Inmiddels is dat bij één ouderpaar al traditie geworden. De voordelen hiervan:

- Je eet gegarandeerd lekker.

- In plaats van de hele middag en avond opgeprikt in gezelschap te zitten, kun je lekker ontsnappen naar de keuken en daar bezig zijn. Helemaal goed als je samen met je partner kookt, dan kun je samen lachen om de raarheid van het opgeprikt zitten.

- Iedereen is aardig tegen je omdat je zoveel 'moeite' doet. En nog aardiger als je goed kan koken en het diner in de smaak valt. Schoonmoeders hebben ook veel minder neiging om kritiek op hun schoonkinderen te hebben als die schoonkinderen haar zoveel werk (altijd weer stress om dat kerstdiner) uit handen nemen.

- Tot slot, als kerst bij je schoonouders nog steeds écht niet leuk is: natúúrlijk maak je eten klaar waar je drank in verwerkt. Dus staat er een open fles port of cognac in de keuken... ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb ook schoonouders gehad waar ik niet al te dol op was. En had daar ook echt geen zin in. Maar ben toch gegaan. Je kunt het namelijk ook niet maken tegenover je partner .En soms moet je dingen in het leven waar je niet onderuit kan. Het is maar een avond en dan ben je er weer vanaf.
Sterkte
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding