Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kom ik van deze onzekerheid af?

In mijn vorige vragen heb ik het over een collega (=collega1) gehad waar het wel goed mee klikt. Althans, dat denk ik. Van mijn kant in ieder geval wel.

Gisteren was ze aan het werk en ik moest wat boodschapjes hebben. Toen heb ik met haar gepraat en ben de hele avond daar geweest en heb haar een beetje geholpen met werken.

Op een gegeven moment waren ik en een andere collega (=collega2) , waar zij al langer mee omgaat, een beetje aan het dollen en ging het over taart maken. Toen zei collega1 dat ze taart ging maken en ik zei voor de grap dat collega2 en ik dan langs zouden komen.

Dat vond ze goed. Hadden voor een bepaalde avond afgesproken, maar thuis kwam ik erachter dat ik dan niet kon. Heb haar gelijk gesmst, of de dag erna ook goed was. Dat was ok en nu is het dus een dag later. Collega2 en ik moeten chips, nootjes en films meenemen. Het wordt dus waarschijnlijk een gezellige avond.

Toch blijf ik onzeker of ze het wel echt wil dat ik langskom en of ze wel echt contact wil met me. Heb haar al benadrukt dat ze altijd eerlijk moet zijn. Ze zegt dat te zijn. En nog gaat die onzekerheid niet weg. Wat kan ik doen tegen deze onzekerheid.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
654

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

er zijn 2 mogelijkheden hierin
nummerrrrrr.....1 is kijken naar de feiten, en even je onzekerheid naar de achtergrond verplaatsen.

a
de grap om taart te komen eten had ze af kunnen doen met een grap (die taart is voor mijn tante, maar je mag haar telefoonnummer wel hebben)
dit deed ze niet, ze ging er op in dus ze vond het goed

b je deed haar een sms om het te verzetten na een dag later, ze had kunnen zeggen dat ze niet kon als ze het niet zag zitten. dit deed ze niet, ze vond het goed dat je een dag later taart komt eten.

c ze mag je blijkbaar ook wel anders had ze kunnen zeggen dat ze zich moest concentreren op je werk de dag dat je haar hielp, of ze zou een gesprek niet in stand houden (kortaf antwoorden maar wel netjes, en gewoon haar ding doen zonder je verder aandacht te geven)
ze had het af kunnen kappen.
dit deed ze niet, blijkbaar was het een leuk gesprek gezien de uren die jullie zo hebben opgevuld.

d chips, nootjes en films nemen op haar verzoek.
ze wil dus de avond vullen want het lijkt haar gezellig. je staat dus niet met een paar uur weer buiten omdat de taart op is.

mogelijkheid 2 (wat m.i. het euvel hier is)

jij bent onzeker over jezelf. ook gezien je aan haar aangeeft dat ze eerlijk moet zijn, ze zegt dat ze eerlijk is, maar je twijfelt nog steeds!

dus vraag jezelf af.
-waarom ben ik onzeker
-waarover ben ik onzeker
-staat me dit vaker in weg beïnvloedt het mijn doen, laten, en denkwijze.

als je dit weet kan je hieraan werken en je zelfbeeld opvijzelen. dit kan je met of zonder hulp maar het ligt eraan waarom je onzeker bent en hoe onzeker je bent.
dit vergt tijd dus focus je in ieder geval eerst op wat er komen gaat... een leuke avond met je collega's.

voel je je onzeker, dan is het zo. verzet je hier niet tegen maar DOE gewoon en kijk waar het schip strandt. wedden dat het achteraf gezien niet nodig was om onzeker te zijn?

ik wens jullie heel veel plezier toe!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je moet blijven positief denken.
"Ik ben een leuk persoon en daar komt ze achter!"

Als je positief blijft denken krijg je ook een ander zelfbeeld, daardoor kan onzekerheid verdwijnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon gaan. En je merkt vanzelf wel aan haar of ze het leuk vindt dat je er bent of niet. En gezien je er zo over nadenkt, betekent dat je geen plank voor de kop hebt. Dus signalen pak je wel op.

Geniet van de avond en je komt er vanzelf achter!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding