Hoe bouw ik een vriendschap op met iemand die je niet vaak tegenkomt?
Afgelopen zaterdag heb ik heel fijn samengewerkt met een meisje op mijn werk. Hierbij hebben we het gehad over haar verbroken relatie, maar we hebben ook veel lol gehad. Toen ze naar huis ging zei ze dat haar moeder het leuk zou vinden als ik langs zou komen. Ik denk dat ze bedoelde dat ze het zelf leuk zou vinden.
Gisteren heb ik een sms gestuurd waarin ik vroeg of ze anders binnenkort wat leuks wilde doen zodat ze alles kon vergeten. Dit wilde ze eerst wel en toen niet, toen weer wel en uiteindelijk (nog) niet. De reden is dat ze me nog niet goed genoeg kent. Begrijp ik op zich ook wel.
Ze wilde eerst nog wat vaker samenwerken. Hier zit echter het probleem: waarschijnlijk werken we niet meer samen. Zij werkt vaak op andere dagen dan ik. Dat ze er gisteren was, was omdat ze voor iemand inviel.
Heb haar mn msnadres gegeven en ze smste dat ze die nog wel toe zou voegen. Dit heeft ze nog niet gedaan.
Mijn vraag is nu: hoe kun je een vriendschap opbouwen met iemand die je eigenlijk zelden tot nooit ziet? Voor mijn gevoel hebben we namelijk best veel aan elkaar. En als ze geen vrienden zou willen worden, zou ze ook niet eerst twijfelen over of ze wel of niet iets leuks wil doen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.