Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe bouw ik een vriendschap op met iemand die je niet vaak tegenkomt?

Afgelopen zaterdag heb ik heel fijn samengewerkt met een meisje op mijn werk. Hierbij hebben we het gehad over haar verbroken relatie, maar we hebben ook veel lol gehad. Toen ze naar huis ging zei ze dat haar moeder het leuk zou vinden als ik langs zou komen. Ik denk dat ze bedoelde dat ze het zelf leuk zou vinden.

Gisteren heb ik een sms gestuurd waarin ik vroeg of ze anders binnenkort wat leuks wilde doen zodat ze alles kon vergeten. Dit wilde ze eerst wel en toen niet, toen weer wel en uiteindelijk (nog) niet. De reden is dat ze me nog niet goed genoeg kent. Begrijp ik op zich ook wel.

Ze wilde eerst nog wat vaker samenwerken. Hier zit echter het probleem: waarschijnlijk werken we niet meer samen. Zij werkt vaak op andere dagen dan ik. Dat ze er gisteren was, was omdat ze voor iemand inviel.

Heb haar mn msnadres gegeven en ze smste dat ze die nog wel toe zou voegen. Dit heeft ze nog niet gedaan.

Mijn vraag is nu: hoe kun je een vriendschap opbouwen met iemand die je eigenlijk zelden tot nooit ziet? Voor mijn gevoel hebben we namelijk best veel aan elkaar. En als ze geen vrienden zou willen worden, zou ze ook niet eerst twijfelen over of ze wel of niet iets leuks wil doen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Heel veel tijd in elkaar investeren. Elkaar zo veel mogelijk zien. Maar wel reeel blijven. Als er een echte klik is van beide partijen zou er geen twijfel zijn, bij allebei niet.
Ik zou zeker niet gaan "stalken" . Geef duidelijk aan dat je vriendschap wilt opbouwen, dat je haar aardig vind en bereid bent energie er in te steken en dat het enigste wat je van haar wilt is eerlijkheid, ja of nee.
De rest gaat dan vanzelf, of niet dan, dat kan ook. Maar de basis van een vriendschap is eerlijkheid en vertrouwen en duidelijkheid naar elkaar toe, begin met het laatste.

suc6
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Gewoon simpelweg veel contact blijven houden, dat kan bijv door sociale netwerken, sms.. Wat kun je anders doen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon praten op msn, bellen, smsen en afspreken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet langs gaan bij haar en haar moeder. Dat wil ze graag doen nu volgens mij. Dus niet iets anders leuks gaan doen, maar bij haar op bezoek, thee drinken ofzo. Misschien als haar moeder jou gekeurd heeft ;) dat ze dan wel wat leuks wil gaan doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is het een leuk idee om eerst 'penvrienden' te worden, dit hoeft niet per se door middel van brieven, want via de mail gaat het veel makkelijker en sneller. Hier zie je haar niet, maar kun je alsnog een vriendschap opbouwen. Uiteindelijk, als jullie elkaar wat beter hebben leren kennen, kun je haar nog eens vragen om iets af te spreken en dit langzaam opbouwen. Eerst een filmpje pakken, dan een middagje shoppen, enzovoort. :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lastig... Zeker als zij je ook nog niet heeft geadd op msn... neem aan dat je ook geen mail van haar hebt? Je hebt iig haar nummer... Misschien gewoon elke dag een smsje sturen... gewoon een simpel smsje met de vraag hoe het gaat en hoe haar dag is geweest (niet teveel over jezelf beginnen, toon interesse in haar!) Vanzelf zou ze dan ook vast vragen naar jou dag / interesse in jou tonen!) Mocht ze dit niet doen dan vraag ik mij af of ze je wel echt beter wil leren kennen... En of ze het dus echt wilt... het moet toch van 2 kanten komen!
Mocht ze leuk op je smsjes reageren dan kan je ook eens kijken of ze hyves heeft. Dan stuur je der gewoon een krabbeltje met dat ze een leuke hyves heeft oid. Gewoon lekker vlot! Probeer iig niet teveel vragen te stellen over afspreken oid. Dit kan haar ook weer afschrikken (ze had net haar relatie verbroken, wie weet is ze wel erg voorzichtig/verlegen/bang).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: