Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

de zoon van mijn vaste vriendin heeft een liefje, wat is die voor mijn dochtertje, een nicht of tante of wat ?

Toegevoegd na 1 minuut:
wij hebben al wel geruime tijd een vaste relatie, net alsof we gehuwd zijn

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom wil je dat weten? Omdat jij niet getrouwd bent en de zoon van je vriendin ook niet, is er geen sprake van een officiële familieband. Maar dat is iets wat voor de wet, de overheid geldig is. Misschien wil jij alleen maar weten hoe jij 'het liefje van je vriendins zoon' kunt noemen tegenover je dochtertje. Dat mag jij helemaal zelf weten!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (6)

Dan zou het meer een schoonzusje zijn
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij een (eventuele) schhondochter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schoonzusje bedoelde ik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij vraagt wat het dan voor zijn dochter zou zijn :-) dus geen schoondochter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Had mezelf al verbeterd, zie boven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik zag het we gaven de reactie tegelijkertijd denk ik :-)
Officieel niets. Moest je het een naam willen geven is het eventueel de vriendin van haar stiefbroer. Jouw dochter en haar zoon zijn niet verwant, zijn stiefbroer en zus van elkaar (en nog niet eens). Zijn vriendinnetje is dus niets van haar, al, naar gelang de verstandhouding, zal zij die dame wel als schoonzusje kunnen zien en ervaren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een "stief"schoonzusje?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, een schoon stiefzusje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of nog beter : een erg schone zus, dat is de vertaling van datgene waar jij het over hebt, (uit het West-Vlaams)
vind ik wel geslaagd, +1
Nu eigenlijk nog niets. Als jullie trouwen worden jullie kinderen stiefbroer en stiefzus. Dus het liefje kan een stiefschoonzus van jouw dochtertje worden, als zij trouwt met de zoon van je vriendin.
Maar als je die rompslomp er niet bij wil, kan ze ook gewoon een vriendin zijn van je dochter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal niks, jou dochtertje en haar zoon zijn niks van elkaar. Als jij met je vaste vriendin zou trouwen dan gebeurd er nog niks, zolang de zoon van je vriendin(vrouw) niet getrouwd is met zijn lief. Pas als dat gebeurd dan wordt de dame in kwestie de schoonzuster van jou dochter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: