Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat kan je zeggen tegen mensen die jou beslissing willen doen veranderen.?

ik heb een alles bepalende keus gemaakt, daar sta ik nu nog steeds achter. mensen proberen mij om te praten, terwijl ik weet dat het het beste is.
wat kan je zeggen tegen mensen die jou beslissing willen doen veranderen. zonder dat je gelijk boos moet worden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Het is voor anderen inderdaad soms moeilijk te begrijpen waarom je een bepaalde keuze maakt, terwijl het voor jou (uiteindelijk) helder is dat deze keuze de juiste is. Waarschijnlijk is het een keuze waarbij je (een deel) zekerheid en veiligheid op gaat geven. Dat maakt mensen bang en degenen die van je houden zullen bezorgd zijn. Maar je klinkt stevig genoeg. Dus wanneer ze je proberen om te praten is het misschien een idee om ze begrip te tonen.

"Ik begrijp dat jullie bezorgd zijn en het goed bedoelen, maar ik weet voor mijzelf dat dit de juiste keuze is.
Ook al vinden jullie dat niet verstandig. Ik vind het jammer als jullie er niet achter kunnen staan maar voor mij staat mijn besluit vast. Ik zou het fijn vinden als jullie dat kunnen respecteren, maar hoe dan ook, bedankt voor jullie bezorgdheid :-)"

Misschien is de sfeer goed genoeg om ze even te omhelzen, of een aai over de arm te geven.
Je hoeft geen gevecht aan te gaan, alleen begrip tonen voor hun eigen angst.

Mijn respect.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooi antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je, ik hoop dat je er in de praktijk iets mee kan.

Andere antwoorden (5)

Voet bij stuk houden en vertellen dat jij toch écht achter je keuze staat.
Maar luister ook naar anderen, misschien hebben zij tóch eigenlijk wel gelijk - als je hun mening aanhoort en begrijpt, en je nog steeds achter je beslissing staat weet je het pas écht zeker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is wel het moment waarop je gaat zien wie je respecteren en wie niet.
je moet bereid zijn diegene op zijn plek te zetten en duidelijk scheiding maken
(Lees meer...)
13 jaar geleden
ik zeg altijd dat mijn gevoel me niet bedondert en dat ik daar naar luister... dan zijn de meesten betweters stil.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als jij echt achter je keus staat zie ik geen probleem in wat voor reactie van mensen dan ook. gebruik hun input om ze beter te leren kennen. als je de neiging hebt om boos te worden of het idee je te moeten verdedigen ben je wellicht toch niet zo zeker van je zaak...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeg dat je je besluit vaststaat en je je definitieve beslissing genomen hebt. En dat verdere discussie zinloos is. Case closed! Maar bedank iedereen voor de goedbedoelde raad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: