Heeft een getrouwde vrouw/man met een (single) minnaar geen respect voor het huwelijk, of is dat andersom?
Mijn vraag gaat ongeveer zo:
Heeft een vrouw die een relatie aangaat met een minnaar die alleen is (dus zonder relatie) geen respect voor het huwelijk?
Of heeft de minnaar die zelf geen relatie heeft, maar wel een relatie aangaat met een getrouwde vrouw, geen respect voor het huwelijk?
Hebben ze beide geen respect voor het huwelijk? Of zijn ze ze gewoon verblind door elkaar dat het ze niks kan schelen wat er met het huwelijk gebeurt? Is het die vrouw? Of is het die minnaar die er geen respect voor heeft?
Zelf denk ik dat de minnaar het weinig kan schelen, terwijl de getrouwde persoon wéét wat hij of zij aan het doen is....Of kan het de minnaar wel wat schelen, maar die getrouwde persoon juist weinig.
Aangezien ze een relatie met elkaar beginnen, en allebei weten wat ze doen, en de redenen wáárrom achterwegend laten (kort door de bocht omdat ze elkaar leuk vonden), wie van hen heeft het minste respect voor het huwelijk?
Huwelijk in mijn vraagstelling is het zelfde als gewoon een samen wonen met elkaar, dus hoe je deze vraagt ook stelt de een heeft een vaste relatie en de andere niet. Het gaat ook niet om vreemdgaan, maar wie er juist geen respect heeft.
Toegevoegd na 33 minuten:
Ik vraag niet om een mening, maar om een antwoord. Mijn vraag is ook niet bedoeld als een stelling, maar écht als vraag.
Toch denk ik dat de minnaar het minst respect heeft, hij kiest ervoor om met een getrouwde vrouw te flikflooien
Wat is het verschil met respect voor de Nederlandse Vlag, of respect voor de aankoop van een lederen bankstel?
Het verschil met respect hebben voor de Nederlandse vlag is dat je vaderlandsgevoel hebt, en respect hebben voor de aankoop voor een lederen bankstel is dat ik dat niet kan betalen! Respect hebben voor je huwelijk is in mijn ogen dat je niet vreemdgaat, er bent voor elkaar, kan praten en samen over problemen kan praten, hoe erg het soms ook is en als je kinderen en huisdieren hebt dat die ook meetellen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.