Hoe kom ik aan nieuwe vrienden (zie situatie) :') ?
Ik heb nooit zonder vrienden/vriendinnen gezeten, maar helaas is dat nu praktisch het geval.
Ik heb alle 'foute vrienden' uit mijn leven gebannen, omdat zij niets positiefs bijdragen (integendeel).
Op het moment heb ik een vriend die nu in Brazilië zit (hij is verliefd) en extreem druk is en voor de rest wat kennissen.
Ik heb altijd genoeg mensen om me heen gehad, maar trok sinds ik zelf niet goed in mijn vel zit de verkeerde mensen aan. Dit op zowel relationeel gebied, als op vriendschappelijk gebied.
Ik zit niet te wachten op adviezen dat ik mijn oude 'vrienden' weer moet terugnemen, want ik weiger niet meer kritisch te zijn, enkel en alleen uit het gebrek aan 'beter'.
Ik weet zeker dat het een goede stap voor mij is geweest, om het contact te verbreken met deze vrienden. Redenen hiervan waren: (lichamelijke) agressie, drugsgebruik, extreme labiliteit, onbetrouwbaarheid en egoïsme.
Ik ben toe aan nieuwe mensen, maar aangezien ik nooit met dit probleem heb gezeten (en ik ervaar dit als een probleem, omdat ik me gigantisch eenzaam voel), weet ik niet echt wat voor stappen ik moet ondernemen.
Momenteel zit ik in de Wajong en werk en studeer ik niet. Aankomend schooljaar start ik wel in het 2e jaar van een deeltijd HBO-opleiding en heb ik bovendien ook een werkplek (waar ik weinig collega's zal hebben overigens). Uitgaan doe ik nauwelijks meer en heb ik ook geen zin in eigenlijk.
(btw: ik ben sociaal wel vaardig gelukkig :) Maar ik ben even de weg kwijt).
Ik ga mezelf niet eens verdedigen. Ik sta helemaal achter mijn beslissing.
Wat een positieve stappen!!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.