in hoeverre moet je respect hebben voor je ouders?
Ik heb altijd een goeie band gehad met mijn ouders. Ik ben een zogenaamd nakomertje. Door ziekte van beide ouders heb ik veel voor hen gezorgd. Zo veel dat mijn eigen persoonlijkheid en mijn gezin er onder leden.
Nu ben ik 3 jaar geleden gescheiden en dat hebben mijn ouders me zeer kwalijk genomen ( ze zijn zeer gelovig), ze hebben me niet gesteund ,in niets, maar ze verweten me dat ik HEN verdriet deed. Terwijl ik zelf ook vol verdriet zat, want je gaat niet zomaar scheiden Ze schaamden zich voor mij. Ik heb me alles laten zeggen, en ben op bezoek blijven gaan zodat ze de kleinkinderen konden zien.
Ik heb keihard geknokt om een nieuw leven op te bouwen,vanaf nul, en om mijn kinderen de verzorging en opvoeding te geven die ze verdienen.We zijn een keurig gezin.
In oktober ben ik bevallen van een prachtige zoon, van mijn huidige man. De zwangerschap was heel moeilijk ,ik heb 6 maanden moeten liggen. Nooit heb ik hulp gevraagd, en ook niet gekregen.Ze kwamen nooit bij me langs.
Momenteel revalideert mijn moeder van een gebroken heup, en trouw rijdt ik elke week 2 x met mijn vader naar mijn moeder. Ik doe hun was, boodschapjes enz.
Nu haalde ik mijn vader op voor het bezoek, en zonder enige aanleiding zei hij `wat ben je toch een dik wijf`. Ik moet bekennen dat ik niet slank ben, maar waarom hij dat nou zei? Ik voel me zo gekwets. Ik ben opgevoed met `eert uw vader en uw moeder` maar er zijn grenzen.
Ruimte om te praten is er niet.Wat doe ik hiermee?
Niemand hoeft zich te laten beledigen, ook niet door je eigen ouders. Er bestaan ook taxi's!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.