Hoe ga ik om met een dominante vriendin( en schoonmoeder)?
Mijn vriendin lijkt steeds meer op haar moeder die ik totaal niet mag. Ze zijn dominant en kunnen niet tegen commentaar. Ik ben erg onzeker en geef mezelf vaak de schuld. Mijn vriendin heeft commentaar op andermans levensstijl terwijl zij daarna precies hetzelfde kan doen en als ik er dan wat van zeg is het niet waar of ligt het anders. Ik heb hulp voor mijn onzekerheid maar ik merk dat ik mezelf niet ben de laatste tijd.
Helemaal niet!
Je zegt dat je er wel wat van zegt, doe je dat dan op een aanvallende manier of heb je haar tijdens een gesprek serieus gevraagd waarom ze zo doet?
Misschien is er een communicatieprobleem waar jullie nog uit kunnen komen.
Ik weet niet hoe je haar deze dingen zegt, het kan ook zijn dat zij vindt dat ze onterecht behandeld wordt en dit niet goed kan uitten bij jou op de een of andere manier.
Ik heb zelf ook een zeer dominante schoonmoeder en dit heb ik eerder ook kenbaar aan mijn vriend en schoonmoeder gemaakt.
Ik merk dat sinds ik het een beetje luchtiger opneem, het beter tussen mijn vriend, mijn schoonmoeder en mij gaat.
Hoe feller ik in het verldeden over mijn schoonmoeder was, hoe geiriteerder mijn vriend werd.
Ook al heb ik gelijk over het feit dat het een vreselijk onredelijk moeilijk mens is, mijn vriend help ik er niet mee om dit steeds te laten merken.
Tuurlijk laat ik niet over me heen lopen enzo maar een beetje afstand houden hielp bij mij wel.
Welicht wordt je vriendin dan ook milder tegen jou en ziet ze in dat ze ook niet erg leuk tegen je geweest is.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.