hoe gaan we om met zijn ex?
Hallo, ik heb nu sinds vier jaar een relatie met mijn man en we hebben samen een gezin. Uit een eerdere relatie heeft hij nog een kind waar wij samen ongeveer de halve week voor zorgen. Ik heb er problemen mee dat zijn ex (volgens mij in ieder geval) behoorlijk wat aandacht vraagt. Zo belt ze elke dag, soms 2x op een dag en stuurt ze daarna nog sms-jes en mailtjes. In enkele gevallen zijn deze contacten functioneel, maar in 80% van de gevallen niet. Ze belt bv. ook om aan te geven dat hij geen riem meer heeft, of omdat zijn schoenveters gebroken zijn en er nieuwe gekocht moeten worden. (financieel is het trouwens zo geregeld dat ondanks dat hij ong. de helft van de week bij ons is, zij al het geld krijgt, kinderbijslag, toeslagen, enz. en nog een bijdrage van 200 euro in de maand van ons).
Mijn probleem is dat ik er niet tegen kan dat er constant door haar contact wordt opgenomen. Ik heb dat ook tegen mijn man gezegd. Hij heeft zijn ex gevraagd minder te bellen (alleen wanneer dat echt nodig is) en om haar telefoontjes te bundelen. Dit heeft hij maandag tegen haar gezegd, vervolgens heeft ze deze week weer circa 8 keer gebeld en 1x ge-smst voor allerlei onnodige zaken. Mijn man vind het allemaal niet zo'n probleem (ze doet er toch niemand kwaad mee, zegt hij) en gaat bijna op elke vraag/telefoontje in. Daarnaast belt ze ook altijd op zijn werk (achter mijn rug om dus). Hoe ga ik hiermee om?
Maar jouw man mag toch wel een beetje rekening houden met jouw gevoelens? Hij heeft voor jou gekozen. Ik zou er nog eens goed over praten. Hij kan op z'n minst de telefoontjes wat zakelijker of korter houden. Misschien krijgt zij dan ook minder trek om te bellen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.