hoe help ik mijn kindje (2 mnd) beter slapen
Mijn dochtertje is 2 mnd oud en slaapt erg slecht, huilt ook, ze heeft duidelijk haar slaap nodig.
We hebben al massage geprobeerd, een woombie, een puckababy (speciale slaapzakken) werkt allemaal maar een beetje.
Wandelen is ze rustig maar slaapt meestal niet.
We bieden rust en regelmaat en niet te veel prikkels.
Als ze bij je ligt (op je buik) slaapt ze (meestal) wel maar da's niet echt een optie. Evenals autorijden.
Wie heeft dit ook misschien wel meegemaakt en heeft een (gouden) tip???
Toegevoegd na 1 dag:
Met name overdag, 'snachts komt ze eigenlijk maar een keer, da's echt heerlijk.
Ze krijgt trouwens borstvoeding, gaat heel goed en ze groeit als kool.
Krampjes heeft ze niet/ nauwelijks meer gelukkig.
Het 1e en 2e ochtend wegleggen gaat nog, maar de middag en avond niet, vanaf half 3 tot een uur of 1 'snachts is dus erg lang.....
in die tijd zou ik haar normaal 2-3 keer wegleggen.
Wegleggen: wanneer ze vermoeidheid signalen geeft, meestal wacht ik dan nog heel eventjes (5 min.)
rust en regelmaat doe ik.
elke keer alles op dezelfde manier en niet meer dan een uitje/bezoekje per dag.
Het liefst als ik dan 1 ding kon kiezen, zou ik graag willen dat ze om een uur of 10 naar bed kan (in de avond dus)
nu is dat rond enen waardoor de ochtendvoeding om 8 uur is, dit zal niet gaan wanneer ik straks weer werk, ookal is dat maar 2 dagen.....
Slaapt ze overdag slecht of 's nachts of beide? Slaapt ze op de rug , op de zij of op de buik?
Hoe vaak leg je haar te slapen? Op welke momenten?
1 uur 's nachts en 8 uur 's morgens eten lijkt me absoluut niet schadelijk. En voor het kind ook niet lastig....
tussen 1 en 8 komt ze ook nog een keer hoor, maar ik begrijp van het consultatiebureau dat het niet handig is haar tussendoor extra wakker te gaan maken, zeker niet gezien haar overdagse slaapgedrag.
dus als ze zelf wakker wordt kan ik haar nog de borst geven voor ik haar naar de opvang breng, leek me zo voor haar beter :) en ja, natuurlijk ook voor mezelf, eerlijk is eerlijk, ook moeders blijven nog gewoon een eigen ik hebben, hahaha
tot die tijd is ze dus wakker vanaf halverwege de middag
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.