Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het verschil tussen een affaire en een verhouding?

Op relatie gebied natuurlijk.
Is het puur dat de één langer duurt dan de ander of zijn er meer aspecten verschillend?

13 jaar geleden
7.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een affaire staat net als maitresse een peu interessanter dan verhouding en minnares ,maar ze betekenen beide het zelfde .
Dus eigenlijk is er geen verschil.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
voor het "peu interessanter"....... ik geloof dat dit nog het best verwoord wat ik zelf aanvoel als het verschil

Andere antwoorden (6)

Een affaire is een 'verboden' verhouding zoals tussen een getrouwde man en een vrouw en een verhouding is hetzelfde als een relatie.

Toegevoegd na 5 minuten:
Foutje, volgens Wikipedia is een verhouding hetzelfde als een affaire en zijn dus allebei een buitenechtelijke relatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
ha, dat is grappig, het klopt wel zoals jij het opschrijft maar ik had met verhouding OOK de illegale relatie voor ogen, blijkbaar er zijn meer mogelijkheden.
Een affaire is éénmalig.
Een verhouding voor langere tijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn huwelijk is ook éénmalig, maar duurt nu al meer dan 51 jaar, dat lijkt me toch ook wel een langere tijd.
Misschien bedoel je kortstondig?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zoveel minnen?
Volgens mij is het zo goed uitgelegd.
Affaire is maar 1 keer en daarna klaar.
Verhouding is idd vaker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach... zoals eerder gezegd.
Cursusje begrijpend lezen zou velen niet misstaan.
Daarbij is bij velen de algemene ontwikkeling op lagereschool niveau blijven steken.
Een verhouding of affaire betekent vrijwel hetzelfde.
Maar met deze aanvulling, dat er eerder van een affaire wordt gesproken wanneer deze heftiger, gecompliceerder of stiekem heeft plaatsgevonden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een affaire is kort maar heftig en een verhouding is van langere duur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar mijn idee is het beide het zelfde, maar wordt het woord affaire meer gebruikt om een verhouding negatief te benoemen ( door omstanders) wanneer het maatschappelijk niet geaccepteerd wordt. Denk aan een manager en zijn secretaresse, een man en vrouw waarvan de kinderen in de zelfde klas zitten, beide lid van de zelfde vereniging of werkzaam bij het zelfde bedrijf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk betekent het net hetzelfde. Het zijn synoniemen van elkaar.
Verhouding = 1) Affaire 2) Amourette 3) Avontuurtje 4) Band 5) Betrekking 6) Buitenhuwelijkse liefdesbetrekking 7) Evenredigheid 8) Kennis 9) Liaison 10) Liefdesbetrekking 11) Liefdesgeschiedenis 12) Liefdesrelatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding