moet ik me zorgen maken als mijn vriend sex en date advertenties elke dag kijkt op tv (teletext)? op het moment is onze communicatie is erg slecht.
hy praat nauwelijks meer tegen me, als k hem iets vraag dan kykt hy me aan en zonder iets te zeggen kykt hy weer terug na de tv. hy zegt dat ik verantwoordelyk ben voor de huishoudelyke taken, dat was ik voordat ik werkte, ik werk nu 5 dagen p week en hy doet zelf niks, en ik ben te moe na het werk om iets te doen, in het weekend stofzuig en dweil ik, ma hy zegt dat ik de handdoeken enz in de keuken zelf in de was moet doen, hy kan dat ook doen! als hy s`avonds brood maakt ruimt hy t aanrecht niet op, als de hond is uitgelaten gaat hy de hond zn poten wassen, met gras en zand in de douche achterlaten, ruimt hy ook niet op, en klaagt hy tegen me dat ik de douche schoon moet houden... hy vertikt t gewoon dingen te doen, na het eten valt hy in slaap op de bank (voor 3 a 4 uur) en met de tyd dat hy wakker word gaat hy na bed..ik vind het niet leuk en hy onderneemt ook niks (voorheen wel eens door de bossen heen fietsen..nu ni meer)
ik wil hem op dit gedrag aanspreken want ik vertik het ook om zyn zooi elke keer op te ruimen enz. hoe zeg ik dat tegen hem en als hij zo afstandelyk doet, en icm met sex en date advertenties kyke (ook werkelijk smsen als k zyn verzonden en inkomende smsjes lees) moet ik me dan zorgen maken?
en hoe spreek ik hem er op aan zonder hem te kwetsen?, hij is nogal prikkelbaar hy zegt dingen dat ik heb gedaan (wat ik helemaal niet heb gedaan) of ik vraag hem waar iets staat, wat hij als laatst heeft gehad, maar dan zegt hij dat ik dat t laatste heb gebruikt?
- Zoek de dichtsbijzijnde hulpinstantie op http://huiselijkgeweld.nl/
- Wacht tot je 'vriend' even niet thuis is.
- Gá! Laat desnoods je spullen achter. Je accepteert toch geen slavernij vanwege een magnetrón? Trouwens: jij bent hem helemaal niets schuldig. Hij heeft schuld? Daar mag hij zélf voor werken om die af te betalen. Hij heeft jou 'van de straat gehaald'? Nou en, het geeft hem geen rechten als hij een persoonlijke slavin van de straat plukt, dat maakt hem de bad guy, niet de good guy. Hij is om 1001 redenen zielig? Dat zijn zíjn verantwoordelijkheid. Seksueel misbruik op jonge leeftijd is heel erg, blind aan een oog zijn is heel erg, maar zijn allebei geen excuus voor zijn gedrag nu. Drugs en alcohol zijn redenen om weg te gaan, geen redenen om hem zielig te vinden. En gevangenissen willen al helemaal alleen maar zeggen dat je moet maken dat je wegkomt. Je zou blijven omdat hij je slaat? En dan, zie je ooit hoe je leven op die manier beter zal worden? Als je hetzelfde blijft doen, krijg je hetzelfde resultaat. Als jij braaf vijf dagen in de week werkt en thuis de voetveeg speelt, zul je altijd een 'vriend' hebben die de hele dag op zijn luie reet zit, achter andere vrouwen aan zit, jou als een slaaf behandelt en losse handjes heeft. Is dit hoe je oud wilt worden? Zie je dat echt als een optie? Dat je straks 70 bent en nog steeds in deze situatie zit? Dat je onverhoopt straks een keer zwanger raakt en een 'gezinnetje' met deze kerel moet vormen? Dat dit de rest van je leven is? Want geloof me, als je niet maakt dat je wegkomt wordt dit niet beter. Wel erger.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.