Is het on/verstandig als ik mijn schoonmoeder aanspreek op haar gedrag?
Toen ik de eerste paar keer bij haar thuis van als 'gewoon een vriendin van haar dochter' was alles prima. Ze deed heel aardig er was niets aan de hand. Toen mijn vriendin haar vertelde dat we een relatie hadden sloeg de knop helemaal om. We zijn nu al 2jaar verder en in tegenstelling dat ze het accepteert word ze steeds erger!
Voorbeeld,
Mijn vriendin en ik delen samen 1 auto, haar moeder heeft 3 auto's terwijl haar werk 2km(nog geen 5minute fietsen) van haar huis af is.Ik had een keer de auto nodig en mijn vriendin ook. Ze had een belangrijke sollicitatie en mocht geen 1 auto van haar moeder lenen... Dat is toch belachelijk?!
Ik krijg er de schijt van! Ik kan zo nog 100 voorbeelden noemen van die vrouw.
Mijn vriendin heeft medelijden met haar moeder, omdat ze iets heeft aan haar alvleesklier en ze kreeg het toen haar dochter 'uit de kast kwam' en dus is het de schuld van haar dochter... Dat maakt haar moeder haar wijs! Ook zei ze eens als ze ooit dood gaat is het haar schuld...
Het ergste is dat mijn vriendin ALLES pikt van haar moeder en alles doet voor haar moeder... Als ik er iets van zeg tegen mijn vriendin zegt ze dat ik het niet tegen haar moeder mag zeggen, want ze wil geen stress...
Moet ik dit nog jaren blijven pikken? Met feestdagen wil mijn vriendin perse ook bij haar moeder zijn... Ik absoluut niet, maar ik wil mijn vriendin niet in de steek laten want zij komt ook altijd bij mijn moeder...
Moet ik er iets aan doen,omdat mijn vriendin het zelf niet doet?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.