Ik trouw as woensdag, mn ouders dreigen mn trouwdag te verpesten. Wat moet ik doen?
Ik heb vroeger erg gekleineerd, kon nooit wat goed doen. Depressie tot gevolg. Ik heb daarom t contact met mn ouders verbroken. Nu weten ze via via dat ik ga trouwen en dreigen mijn dag te verpesten. tegen mn schoonfamilie doen ze alsof ze veel van me houden en me missen... dus hun snappen me niet... Ik heb mn ouders ook al duidelijk gemaakt dat ik hun verbied dat ze komen, maar ze negeren mij. Ik heb er nachtmerries van. Wat moet ik doen?
Op die dag met spanning en nare verrassingen omgaan lijkt mij niet het juiste moment. Je moet hoe dan ook vooraf weten waar je aan toe bent!
Het is een moeilijke situatie en ik denk dat er helaas geen oplossing is die garantie geeft op een goede afloop.
Waar je het meest mee gebaat bent is met mensen die jou kunnen opvangen als ze toch op komen dagen. Mensen die weten hoe de vork in de steel zit en je kunnen afschermen. Probeer hulp te krijgen van andere familieleden en als het even kan licht je je schoonouders in over wat er echt gaande is.
Ik denk dat het ook geen gek idee is om even met de wijkagent te praten, misschien heeft die nog tips en kunnen ze ingrijpen als er een scene komt, als ze voorkennis hebben zullen ze dat misschien sneller doen.
Ik weet niet waar je precies trouwt maar misschien kan een bode ervoor zorgen dat je ouders de toegang word ontzegt, overleg daarvoor met iemand van de locatie. Ik hoop van harte voor je dat het een mooie dag mag worden en dat je ouders de wijsheid krijgen om weg te blijven.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.