hoe ga ik om met mensen die in een discussie hun standpunt als de enige waarheid beschouwen en dan eisen dat je dit overneemt?
een vriend van (al heel lang en echt wel goede vriend) heeft de laatste tijd de neiging om over van alles en nog wat een discussie te beginnen met mij en als ik het niet met hem eens ben mij als halsstarrig, onbuigzaam, niet de wijsheid van anderen aan te willen nemen e.d. betiteld te worden (bijv. n.a.v. reis naar afrika met dochter kwam gesprek op in te planten chips met positie bepaling. ik dacht dat dit niet bestond, discussie met 3 vrienden, de genoemde vriend wist te vertellen dat dit allang bestond en door rijke mensen reeds gebruikt werd. omdat ik mij hier reeds in verdiept had was ik dit met hem oneens waarschijnlijk bedoelde hij een rfid chip (klopte ook, dit bedoelde ik niet). Ik had ongelijk en was "moeilijk en betweterig, waarom kon ik niet gewoon aannemen wat hij zei??? waarbij hij eigenlijk ook nog boos was op mij".
Het gaat mij niet om de chip discussie maar om het feit dat sindsdien deze persoon over een hoop wat ik ter sprake breng een discussie met me aangaat waarbij d.m.v. van pressie (boos worden, lichaamstaal, groot en breed maken, heftige bewegingen, grovere taal) ik gedwongen word ja en amen te zeggen (uiteraard is dit enigzins overdreven maar het gevoel is er bij mij wel) en hoe daar mee om te gaan?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.