Ik pieker en voel me angstig om de vraag of ik lesbisch ben. Wat is dit?
ben ik een onzekere jongvolwassene, ben ik depressief of wat ben ik. Voel me angstig als ik me hiermee bezig houd. Heb ik een angststoornis ofzo? Ben ook bang voor de toekomst.. Kon hier eerder over fantaseren maar nu niet meer.
maar wss heb je bindingsangst, je hoeft niet bang te zijn
niemand tegen het lijf te lopen, "abracadabra" en daar komt ie of zij.....jij weet momenteel (nog) niet wat je wilt,
of/en heb je angst om "fawten" te maken (grapje, fawten schrijf je zo : "fouten"). maw faalangst. je komt er wel over hoor, zo deed ik dat om hier van af te raken, je zegt tegen jezelf : "de problemen (situaties) die ik vandaag heb, zullen morgen dezelfde niet meer zijn !!!problemen bestaan niet, het zijn situaties, dit is wel mooier omschreven dan een probleem, situaties, daar bevindt je je in, problemen daar tegenover die zijn "bijna" onoverkomelijk. met het ouder worden, begin je te relativeren.
Het maakt mij en vele andere niet uit wat jij voelt, zolang jij als persoon, maar blij bent. En het is natuurlijk niet zo dat je nu een keuze moet maken, dat je nu of hetero óf lesbisch bent. Het kan goed zo zijn dat je bv voor de komende 10 jaar lesbisch ben, de 10 jaar daarna hetero, en daarna ben je bisexueel. het maakt niet uit. zolang jij maar gelukkig bent Als je bang bent om verwarring te scheppen naar je omgeving, zeg dan dat je BI bent. Dan heb je niet de druk om een keuze te maken. en kan je naar hartelust uit proberen wat je bevalt.
maar uiteindelijk zal ook voor je omgeving gelden, dat zij jou ook gelukkig willen zien. Ik zou zeggen: leef je lekker uit, ga zoenen met vrouwen en mannen, ga alles verkennen je komt er zelf wel uit wat je lekkerder vind.
Het leven is net een kleding kast, ook mix en match totdat je het juiste setje hebt gevonden Uiteindelijk val je op een persoon
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.