Mijn vader reageert al zijn frustratie op mij af. In zijn ogen doe ik alles fout. Ik heb nog niet genoeg geld om op mezelf te wonen. Wie heeft tips?
Na de scheiding van mijn ouders 4 jaar geleden ben ik overgebleven met mijn vader. Mijn broer is toen meteen het huis uit gegaan.
Ik heb constant ruzie met mijn vader en hij geeft me overal de schuld van. Ook reageert hij alles af op mij. Hij scheld, schreeuwt en zit me achterna door het huis.
Het is zelfs een keer zo geweest dat ik mijn haren stond te fohnen en mijn vader constant de stekker eruit trok om tegen me te kunnen schreeuwen. Toen ik wegliep om ergens anders in huis te fohnen trok hij daar ook de stekker eruit, en zo ging het een half uur lang.
Ik probeer zoveel mogelijk weg te zijn thuis maar dat gaat niet. Vandaag ben ik gewoon ingestort. Simpelweg red ik het niet meer in mijn eentje tegenover hem. Mijn broer heeft aangegeven dat hij er niet over wil praten met onze vader.
Het is nu zover dat ik mijn vader niet meer als mijn vader zie en ik hem niet vertrouw. Hij liegt zo ontzettend veel en probeert daarbij ook mijn moeder en mij uit elkaar te halen.
De spanning uit zich bij mij in mijn rug, waardoor ik af en toe gewoon niet meer kan lopen door de pijn.
Bij mijn moeder gaan wonen is geen oplossing. Ze heeft niet genoeg ruimte voor mij. Maandag ga ik de dokter bellen voor een afspraak met een psycholoog. Maar misschien hebben jullie nog adviezen voor me.
Alsjeblieft, roep al je gedachtes en ideeen eruit.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.