Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Wat versta jij onder 'normaal'?

Sommige mensen hebben voor hun achttiende al een hele serie scharrels of serieuze relaties gehad, anderen beginnen daar pas mee als ze in de twintig zijn. Sommige mensen WILLEN helemaal nog geen relatie op die leeftijd, omdat ze met andere dingen bezig zijn die veel tijd en energie in beslag nemen. Er zijn ook mensen die het gewoon niet lukt om aan de man of vrouw te komen. Dat kan allerlei oorzaken hebben: gebrek aan zelfvertrouwen, verlegenheid, angst om afgewezen te worden, een verkeerd zelfbeeld, een te hooggespannen verwachtingspatroon, noem maar op.

Wat normaal is, bepaalt niemand voor je. Wat wenselijk en prettig is, dat bepaal je lekker helemaal zelf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Niks mis mee je hebt nog tijd zat als het nou 25 was dan zal ik me meer zorgen gaan maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook 25 is te doen, lief hebben is iets wat je overkomt, je kunt het niet zelf bepalen, liefde is grenzenloos dus ik vind niet dat dit een goed antwoord is.
nee hoor ik ken iemand die was 26!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, gewoon de liefste vrouw nog niet tegengekomen. Maar die komt vanzelf wel, als je je er voor openstelt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is hartstikke normaal, overhaast geen dingen. Ik was zelf zeventien toen ik mijn eerste vriendje kreeg en vroeg me rond die tijd ook vaak af of het normaal was dat ik nog nooit een vriendje had gehad of had gezoend. Maar de één is nou eenmaal wat later dan de ander, maak je niet druk! Mijn ex-vriendje was 19 toen we wat kregen en ik was zijn eerste vriendinnetje.

Ik kan me natuurlijk wel voorstellen dat je nieuwsgierig bent en wel eens wat wil. Maar ik zou zeggen sta er ontspannen in, dan komt het vanzelf wel goed. Als je een beetje open en spontaan bent vinden meisjes het al snel leuk, maar als je erg onzeker en teruggetrokken bent komt er minder snel iets van. Ik voelde me ook onzeker, dacht dat jongens me toch nooit leuk zouden vinden, maar kwam erachter dat dit toch echt aan mijn eigen houding lag. Ik was namelijk heel stil en teruggetrokken, en toen ik wat meer uit mijn schulp kroop kreeg ik veel meer aanspraak.

Dus mijn advies is durf lekker jezelf te zijn en wees niet te teruggetrokken, dan heb je meer kans dat het ook wat wordt met een meisje. Maar don't worry, ook als er voorlopig niks van komt, is het hartstikke normaal. Alles op zijn tijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ga nou vooral niet hard op jacht, beter geduld dan spoed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hartstikke normaal. 18, da's nog jong. Je bent volop bezig met je studie. Als dat klaar is heb je tijd en aandacht voor andere dingen.

Juist omdat de kids tegenwoordig jammergenoeg zó vroeg aan verkering en sex beginnen, lijkt 18 misschien wat ouder. Maar nee, helemaal normaal!

En soms, als je echt op zoek gaat, vind je geen vriendin. En als je niet zoekt, kom je iemand tegen.
Misschien heb je tijd voor een studentenvereniging of een sport of dansles? Leuk, daar ontmoet je leeftijdsgenoten.
Gaat zeker lukken. Neem je tijd!!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is normaal?
Normaal bestaat niet, normaal wordt gezien als de 'normen en waarden van de meerderheid'

Maar, om antwoord te geven op je vraag, daar is niks mis mee.
Alles op zijn tijd, misschien heb jij gewoon nog nooit een leuke vrouw of man ontmoet waarmee het echt klikt!
Dat kan :) no worries.

Als jij vindt dat dat 'normaal' is, is dat normaal, en als je er wel zelf mee zit dan zou je kunnen gaan daten!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: