Is het normaal om een zwak te hebben voor iemand of meerdere personen, terwijl je in relatie bent?
Ik vind relaties maar moeilijk, omdat er veel gevoel bij komt kijken, maar het allerlastigste ervan is dat gevoel en verstand in conflict kunnen zijn.
Ik weet niet of ik de enige ben.. Maar wanneer ik iemand leuk vind en het is wederzijds en de persoon in kwestie en ikzelf komen op een punt dat we met elkaar een relatie (willen) aangaan, gebeurt het automatisch dat ik anderen niet meer zie staan dan alleen maar mijn partner. Ik negeer en blokkeer mijn gevoelens voor het andere geslacht, schenk geen aandacht aan hen waarvan ik weet dat zij interesse in mij hebben, ga niet in op uitnodigingen, etc., etc.
Maar van het weekend had ik een dicussie met een vriendin (die ook in relatie is) over het feit dat het best moet kunnen om voor iemand of meerdere personen een zwak te hebben, terwijl je in relatie bent. Mijn mening was dat het niet normaal is! Je begeeft je dan gewoon op glad ijs. Een beetje verleiding en je gaat vreemd.
Bovendien heb ik ook het idee dat er dan ook niet iets goed zit in de relatie, wanneer je een zwak hebt voor anderen. Je hoort toch alleen wat te voelen voor je partner en niet voor anderen? En is het normaal dat je dan op iemand waarvoor je een zwak hebt, jaloers wordt, zodra diegene vertelt dat hij/zij met iemand naar bed is geweest? Is het dan niet zo dat iemand die een zwak heeft voor iemand of meerdere personen en ook nog eens in relatie is, nooit zijn/haar partner trouw kan zijn, hoe graag hij/zij dat ook wil?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.