Hoe ga ik met mijn vriendin om? (zie uitleg)
Mijn beste vriendin heeft een negatief zelfbeeld, vindt alles eng, is vrijwel altijd ziek of heeft ergens pijn.
Vooropgesteld kan ik ook erg met haar lachen, praten en alle andere dingen die je met vriendinnen doet, het is een schat van een meid. Ik weet dat ik zelf ook niet perfect ben en dat ik ook de minder goede kanten van een ander moet accepteren, maar nu ik haar al een aantal jaren ken, lopen de irritaties hoog op!
Om een paar voorbeelden te noemen: als ik haar een goedemorgen wens, heeft ze de hele nacht wakker gelegen, heeft ze hoofdpijn en doet haar grote teen pijn. Als ik vraag hoe het met haar gaat, heeft ze pijn in haar rug (de dokter kan keer op keer niets vinden en zegt dat het tussen haar oren zit, maar zelf is ze er van overtuigd dat ze een enge ziekte heeft). Ze heeft overal een allergie voor. Ze gaat niet werken, want dan moet ze solliciteren en dat durft ze niet (ze selecteren toch alleen op uiterlijk en ik ben lelijk) en zo gaan de problemen maar door!
Ze erkent ook dat ze niet echt gelukkig is en ik wil haar daar graag in steunen, maar ik heb zelf een geheel andere mentaliteit en dat zeg ik ook tegen haar. Ik adviseer haar om eens door de zure appel heen te bijten, omdat ze anders in een neerwaartse spiraal blijft zitten.. Haar familie blijft haar ook als een zacht ei behandelen, waardoor haar angsten alleen maar worden gevoed. Ik ben hier onderhand een beetje klaar mee, maar wil haar ook niet kwijt als vriendin.. Wat te doen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.