Is het verstandig mijn vroegere drugsverslaving alsnog aan mijn ouders op te biechten?
Mede vanwege de destijds zeer slechte relatie met mijn ouders en problemen thuis, heb ik van mijn 18e tot mijn 30e veel en (hard)drugs gebruikt.
Ik kreeg expres een zeer fout verslaafd (heroine) vriendje, waarmee ik het 5 jaar heb uitgehouden. Ik heb mijn ouders in die tijd vaak tegen mijn ouders gelogen en geld van hen gestolen (zo onopvallend mogelijk).
Na 5 jaar was mijn exvriend zo zwaar verslaafd dat ik genoeg van hem en van dat leven had. Ik ben toen zelf in korte tijd afgekickt met behulp van methadon.
Daarna heb ik mij flink in het partycircuit gestort inclusief bijbehorende middelen en dat nog een jaar of 6 volgehouden.
Destijds heb ik ondanks mijn drugsgebruik gewoon mijn opleiding afgemaakt. Ook heb ik altijd gewerkt (in de gezondheidszorg nog wel!)
Inmiddels gaat het al jaren heel goed met mij. Ik ben al 11 jaar samen met mijn huidige vriend en heb 2 schatten van kinderen. Het contact met mijn ouders is sinds een aantal jaar ook flink verbeterd.
Nu heb ik de laatste tijd steeds vaker een schuldgevoel over wat ik vroeger heb gedaan.
Gek genoeg hebben mijn ouders nooit van verslaving geweten, al hebben zij misschien wel vermoedens in die richting gehad.
Wat nu te doen: opbiechten met alle mogelijke gevolgen vandien OF het laten rusten ondanks dat het aan mij knaagt?
Ik ben erg benieuwd naar wat jullie hier van vinden.
Toegevoegd na 5 dagen:
Iedereen alvast bedankt voor de lieve woorden en goede suggesties, daarom voor iedereen een dikke +
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.