Ik ben bang in een nieuwe relatie weer niet assertief genoeg te zijn. Kan ik dit herstellen zonder dat het gevolgen heeft voor mijn relatie?
Ik ben in mijn vorige relatie altijd veel te makkelijk geweest, omdat dat het blijkbaar in mijn aard ligt om makkelijk aan te passen maar ook om het te ver te laten komen waardoor ik op langer termijn frustratie krijg. Bij mij is ooit de diagnose ontwijkende persoonlijkheidsstoornis gesteld en heb daar wel therapie voor gekregen. Ik heb niet zo veel met die naamplaatjes allemaal maar het is maar om in 1 woord aan te geven waar ik last van heb.
Nu heb ik een nieuwe relatie en merk dat ik weer veel te weinig mijn gevoel uit en het meeste altijd maar goed vind. En het lijkt ook net alsof ik het op het moment zelf ook niet erg vind maar achteraf pas.
Nu is mijn vraag, mijn vriend is nu gewend aan mijn manier van doen, maar kan ik nu ik wat meer vertrouwen heb toch wat meer dingen gaan eisen of iig meer voor mezelf op komen, zonder dat het gevolgen heeft voor onze relatie?